Calibratie Fibaro Dimmer2

Hallo,

Ik heb een Fibaro dimmer in mijn (Homey) z-wave netwerk geïncludeerd en daarna het device gemonteerd in mijn terrasoverkapping. Er zijn 12 ledspotjes en een bypass aangesloten. Het valt op dat het verschil tussen1% en 100% lichtsterkte niet erg groot is. Weet iemand hoe ik de dimmer kan dwingen opnieuw te calibreren zonder hem te moeten demonteren/excluden? Ik heb al geprobeerd in Homes de parameter “Forceer autocalibratie” te veranderen en daarna de spanning van het device te halen en er weer op te zetten maar ik zie niets gebeuren. Heeft iemand een tip?

Bedankt,

Tjakko

Nouja, dat is de manier. Forceer auto met bypass. Dan opslaan en als het goed is gaat hij direct kalibreren

Ja, wat Martijn zegt. Als de setting in de advanced settings al op Force auto calibration staat kun je die waarde even wijzigen in bijv read-only, dan opslaan en dan weer terugwijzigen naar Force auto calibration en opslaan. Dan moet ie echt opnieuw gaan calibreren.

En niet van de stroom halen op dat moment. Overigens moet ie ook kalibreren als je hem weer op de stroom zet.

Bedankt voor de hulp! Ik heb inmiddels de autocalibratie op gang gekregen. Helaas zit er weinig verschil tussen de maximale en de minimale helderheid. Zit denk ik in de setup van de led spots, 12 spotjes, ieder met zijn eigen electronische transformator.