Chromecast na tussendoor flow weer laten oppakken waar hij mee bezig was

Goedemiddag,

Weten jullie of het volgende mogelijk is ?

  1. Stel ik kijk tv via Chromecast op de tv.
  2. Vervolgens is er beweging op de oprit en word er een flow geactiveerd die een snapshot van de camera aan de voorkant via Chromecast op de tv toont.
  3. Na 2 minuten stopt de flow en verdwijnt de snapshot van tv.
  4. Nu word het begin scherm van Chromecast weergegeven.

Is er een mogelijkheid om punt 1 op pauze te zetten en dan bij punt 4 weer verder te laten spelen ?
Punt 1 kunnen verschillende apps zijn zoals ziggo go, videoland, netflix etc.

Ik ben al even aan het puzzelen geweest maar het is me tot nu toe nog niet gelukt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet, Jasper

Het zou me ernstig verbazen als dat mogelijk is gezien de authenticatie die nodig is om b.v. Netflix of Videoland te kunnen streamen. Voor zover ik weet kunnen alleen de apps van de respectievelijke contentproviders zo’n stream startren.

Zelf gebruik ik de Nest Hub voor dergelijke tijdelijke streams, dan hoeft ook de TV niet aan.

Interessant apparaat de Nest Hub! Ik wacht het nog even af, maar anders zou dit ook een goede oplossing zijn!

Je kunt ook een extra Chromecast op je tv aansluiten waarmee je de snapshot toont op je tv. Dan hoef je alleen je stream te pauzeren en de input op je tv te wisselen. Als je een hele fancypancy tv hebt zou je de snapshot wellicht zelfs pic-in-pic kunnen tonen.

Als ik in de flow zet dat aan het einde van de rit Chromecast 1(waar videoland bijvoorbeeld op draait) weer moet hervatten, schakelt hij dan automatische over op Chromecast 1 of moet dit doormiddel van de afstandsbediening van de tv ?

Dat ligt er helemaal aan hoe je het zelf inricht natuurlijk. Ik denk dat ik er een aparte flow van zou maken die ik via Google Nest activeer met een spraakcommando.

Zodra ik terugloop van de voordeur naar de bank roep ik ‘hey Google, ga verder met Videoland’ en zodra ik zit schakelt de tv weer naar de juiste input en krijgt Chromecast 1 het play commando.

Ik heb dit niet werkend overigens hoor, zit het ter plekke te bedenken :slight_smile:

PiPup App voor Homey | Homey bekijk dit ook eens!

1 Like

Die werkt alleen op Android tv`s denk ik zo. Ik heb juist een Chromecast omdat de tv nog niet zo slim is :slight_smile:

1 Like

Wellicht is het wel mogelijk met het nieuwe model Chromecast met Google TV? Die draait immers op Android TV…
Is de investering waard dan misschien. Ik heb er bijv ook mijn mediaspeler voor weg gedaan. Is een superding!