Cloud of Synology

Ik heb nu een Synology DS213 NAS met daarop al mijn foto’s (hobby) in backup (890GB).
Mijn 4 Foscam camera’s wou ik koppelen aan de NAS en de Homey daar snapshots uit laten halen.

Nu blijkt 1 van de 2 schijven versleten te zijn (veel slechte sectoren na 7j dienst) en kan er niets meer bij.
Dus ofwel vervang ik de schijven (+/-250€) ofwel zet ik alles naar Cloud opslag (x€/jaar).

Welke oplossing lijkt jullie best?
Welke cloud storage werkt perfect samen met Homey?

Je kunt natuurlijk ook gewoon de kapotte schijf vervangen, hot swap. Werkt ook. Nadeel van de Nas bij mij is dat hij thuis staat. Bij brand dus alles kwijt. Via hot swap heb ik 1 reserve schijf gemaakt en in een brandveilige opbergbox gedaan(max 1 uur voor databestanden). Cloud is veiliger naar mijn mening. Maar vermoedelijk ook duurder. Dat laatste weerhoud mij(vermoedelijk verkeerde zuinigheid!). Welke cloud geschikt is heb ik geen kennis van, laat ik aan mijn mede forumleden over

1 Like

Ik heb ook een Synology NAS, maar plaats foto’s ook in the cloud (Google foto’s). Dat is dan gecomprimeerd maar tevens onbegrensd (nog…).

Als jij zoveel data hebt en het je hobby is, zul je echter vast niet op zoek zijn naar opslag met compressie…

Jouw hoeveelheid is zelfs met een omweg (heel veel gratis google accounts aanmaken) niet echt realiseerbaar. Je kunt - meen ik - 8GB gratis plaatsen. Dat zijn 100 Google accounts…

Heb een office365 business abo’tje (kun je ook prive aanschaffen) zodat ik ook meteen mijn mail (op mijn eigen domeinnaam) in de cloud heb. Overal benaderbaar.
Daarbij krijg je ook 1TB OneDrive opslag.

Als je een beetje kieskeurig bent wat je online wil en wat je op je NAS opslaat (films en series hoef ik bijv niet op OneDrive maar blijven op mijn Synology NAS), kom je met 1TB mss al een heel eind. Kost je 5,09 euro p/m.
En anders kun je voor 2 euro per maand in stappen van 200GB altijd nog uitbreiden tot max 2 TB totaal.

Nooit meer gedoe met backuppen e.d. Kan het iedereen aanraden, bel helemaal om!