CountDown tellers zichtbaar maken

Ik maak gebruik van de app CountDown om timers te starten.
Is er een mogelijkheid om de timers, die lopen, weer te geven, dus dat ik kan zien hoeveel tijd nog resteert.
En dan niet in de app zelf maar bv in een Virtual Device die dan weer zichtbaar gemaakt kan worden op HomeyDash.

Geen idee of het werkt, maar je zou een virtuele thermostaat kunnen proberen waarvan de ā€œtemperatuurā€ steeds verandert als de zandloper looptā€¦ De temperatuur van een virtuele thermostaat kun je zien in homeydash.

Moet je wel de target_temperature gebruiken.

Niet meer actueel, maar mss toch handig om te weten:
Met de app Chronograph ontdekte ik toevallig dat je devices kunt toevoegen, en zo je timers, stopwatches en transities te kunnen ā€˜zienā€™.
EDIT: je dient vooraf wel een timer aan te maken middels een flow, en deze een keer te starten middels die flow.
Pas dan wordt het een ā€˜selecteerbaarā€™ timer device om toe te kunnen voegen aan je dashboard
chronograph devices

1 Like

Dat zal ik dan eens gaan bekijken,
@Peter_Kawa Bedankt voor de tip :+1:.

1 Like

Ik heb het nog even getest met Countdown en Countdown Timers, maar die hebben deze optie niet.
Ziet er leuk uit hoor, zoā€™n Timer ā€˜deviceā€™
chronograph_timerdevice

1 Like

Ik gebruik countdown timers (andere app dus), maar daar kun je in de app instellingen de actieve timers zien. Wellicht ook met Countdown.

Klopt, dat kan met al die apps.
Maar, voor bv. nieuwe flows testen kan t handig zijn de timer op je dashboard te kunnen monitoren.

@Kees_Van_der_linden
N.a.v. een DM hierover, heb ik een voorbeeld gemaakt naar het idee van Marcel. Helaas moet je voor ieder tijdstip een flow maken.
Have fun.

Voor de telefoon-app of andere weergaven:
Voeg een Virtual Devices-sensor toe, type ā€˜powerā€™.
Homey dash: kies sensor type ā€˜thermostaatā€™ (target_temperature).
(Helaas is de thermometer begrenst tot 200.)

In het voorbeeld heet het ā€œSlaapkamer timer (virt) W=secā€

In de voorbeelden wordt gebruik gemaakt van een Tijdlijn notificatie, deze kan uiteraard weggelaten worden.

  • Start van timer, deze toont de looptijd

  • nog 60s

  • nog 30s

  • nog 15s

  • nog 10s

  • nog 5s

  • Timer afgelopen, laat ā€˜0ā€™ zien

Thanks :+1:
Ik zal er eens mee gaan stoeien.

1 Like

Hallo Peter_Kawa,

Ik had een vraag: hoe maak je de looptijd zichtbaar op het icon?

Groet Joost

Hoi Joost,
Als je het icon in de web app bedoeld, dan komt het tevoorschijn in de favorieten weergave,
en als je de ā€œbig tileā€ weergave inschakelt bij de ā€œHomeā€ weergave

Top, dank u wel voor uw snelle reactie :+1:

Groet Joost

1 Like

Ralf van Dooren kan zoiets? is dat mogelijk?

Dat heb ik ook gelezen maar ik bedoel deze variant maar dan geschikt voor Countdown.
(afbeelding is van Chronograph)
afbeelding

Oh sorry ik haalde die 2 apps door elkaar zie ik :grimacing: