Creon rolluiken

Hoi,

Ik wil bij Creon rolluiken bestellen en deze motoren koppelen aan mijn Homey pro.
Er is een keuze uit een x aantal motoren:

Is er hier iemand die ervaring heeft met deze motoren? En dan voornamelijk om deze te koppelen aan de homey. Als het kan zonder tussen modules oid.

Ik ben benieuwd.

Groet Jeroen

Dag Jeroen,

Homey kan alleen direct met de RTS motoren gekoppeld worden van Somfy, met de andere motoren IO (hun eigen smarthome software) kan dit niet. Mocht je een rolluik of dergelijke met IO motor kopen en deze willen koppelen ben je dus altijd een Connexoon of Tahoma nodig.

ik heb hierdoor zelf voor RTS gekozen, in feite kopieert Homey de afstandsbediening en zend dit signaal uit. Dus 1 x koppelen en de afstandsbediening kan weg gelegd worden.

Aangezien je geen tussen module wil zou ik dus voor RTS gaan, let wel op dat RTS geen terug koppeling heeft! je weet dus niet als je je rolluik aanstuurt of deze ook daadwerkelijk omhoog/laag gaat. ik heb dit opgelost door een deursensor te gebruiken.

Wellicht misschien toch het overwegen waard om naar een module te kijken welke vaak wel terugkoppeling hebben.

Hoi Robin,

Dankje voor je reactie! Dan is me dat in ieder geval duidelijk.
Terug koppeling was mooi geweest maar het is zoals het er nu uit ziet maar voor 1 rolluik dus dan doe ik het maar zonder terug koppeling denk ik.

Of zou het nog een optie kunnen zijn om een normale motor er in te zetten en dan een fibaro roller shutter er bij te plaatsen?
Dan zal er ook geen terug koppeling zijn lijkt me zo.

Alvast bedankt!

Hoe heb jij deze deur sensor gemonteerd?

Waarom zou er geen terugkoppeling zijn? Fibaro Roller Shutter kalibreert het rolluik en weet achteraf in welke stand deze staat als je hem bedient…

Hmm dan is het wellicht nog beter om dat te doen.
Of zitten er nog negatieve punten aan vast?

dat bedoelde ik idd met mijn laatste zin.

Het enige is dat waar je de stroom van de motor vandaan haalt genoeg ruimte moet zitten om ook een inbouw module te kunnen plaatsen.

ik heb een aqara sensor gesloopt. Het magneetje heb ik op het rolluik zelf geplakt onderaan en de daadwerkelijke sensor op de gelei waar het rolluik inzit. Daarmee heb je alsnog geen terug koppeling in procenten maar je weet wel of het rolluik open of dicht gaat.

Heb je nog Fibaro en/of z-wave modules in huis?

Ja steeds meer :wink:

Niet twijfelen dan, gewone motor met Fibaro Module. Werkt perfect hierzo

Dat dacht ik inderdaad ook. Maar fijn dat dit wordt bevestigd! Dank voor je reactie en ik ga het bestellen. :slight_smile:

Even terug komend op dit topic… ben sinds begin dit jaar in de Homey gerold…

Ik had helaas al de creon rolluiken hangen met de standaard motor met afstandsbediening. Is het nog mogelijk deze op 1 of andere manier te koppelen? Zonder nieuwe motoren te moeten kopen?

Ja ik heb het met de fibaro roller shutter module verbonden en tot nu toe geen gekke dingen gehad.