Cresta/TFA regenmeter niet zichtbaar

Regenmeter is niet zichtbaar te krijgen in app “draadloze weersensoren”.
Een windmeter en 4 thermometers zijn wel te zien in de config en dus te koppelen.
Ik heb het volgende gedaan:
De Homey dicht bij de regenmeter gezet.
Batterijen van de regenmeter vervangen.
Een nieuwe regenmeter naast de Homey gezet en halve dag laten staan om te zien of die werd opgepikt.
Mijn Homewizard ziet de meters wel.
Zou het heel leuk vinden als iemand een oplossing zou weten, eigenlijk wil ik mijn Homewizard uitfaseren.

En in de Homewizard app, krijg je hem dan wel te zien?

In de Homewizard zijn beide regenmeters zichtbaar. Afzonderlijk, want Homewizard laat er maar één toe.
Overigens ben ik me bewust van de suboptimale RF ontvangst van Homey. Met alles wat ik met 433 Mhz doe, houd ik daar rekening mee.

Maar ik denk dat de regenmeter 868 is ipv 433?

De beide regenmeters die ik heb zijn 433 Mhz. Alleen deze werken met mijn weerstation.
Maar nu noem je wel iets van belang; de Smartweares is wel 868 Mhz. En die ziet er wel hetzelfde uit.
Maar toch, de app beschrijving op de website doet vermoeden dat de 433 van Cresta ook zou moeten werken.

In de tussentijd, totdat het weer werkt, zou je hier kunnen kijken en de data uit je Homewizard kunnen halen.

Inderdaad zou dat voorlopig geschikt zijn. Er is nu een app voor de Homey om Homewizard sensoren te koppelen. Die gebruik ik nu, ook al omdat ik op deze manier mijn slimme meter kan uitlezen.
Ik zal de maker van de app “draadloze weersensoren” proberen te contacten.
Ik ben mijn weg aan het zoeken in de Homey wereld, heb hem sinds 4 weken en gaat best goed.
Bedankt zover.

2 Likes