Daikin airco unit aansturen met Homey

Zou ik deze flows ook werkend kunnen krijgen voor een Carrier splitunit? De units zijn via wifi in te stellen op mijn telefoon, maar ik heb nog geen Homey app gevonden voor Carrier of Midea.

Als er geen app is voor een apparaat houdt het al snel op :frowning: Alleen als het apparaat een generieke oplossing zoals IFTTT of HTTP requests ondersteunt maak je nog een kans het werkend te krijgen.

Deze app ondersteunt bepaalde warmtepompen van Carrier (ik ben geen installateur, maar zijn airco’s niet gewoon lucht/lucht warmtepompen?) Je kunt het altijd proberen. Werkt het niet, dan verwijder je de app weer

1 Like

Dank je Robert, ik ga weer verder met zoeken en prutsen. Ik merk dat mijn leeftijd en kennis een handicap is.

Dankje ga meteen proberen.

update; Meteen geprobeerd, maar er is één apparaat te selecteren (dat is geen airco) en die kan Homey niet vinden. Jammer,maar niet geschoten is altijd mis.

Helaas, dan zal het inderdaad lastig worden om hem aan te sturen.

Je zou het kunnen proberen met Logitech Harmony. Je hoeft alleen de hub te kopen. Hierbij een link om te checken of jou device wordt ondersteund
Harmony device check

Mocht je interesse hebben in de hub, ik heb er 1 liggen inclusief afstandsbediening die ik niet gebruik, mag je eventueel voor €10 overnemen excl. verzendkosten.

Echt een Carrier airco kan ik niet vinden, wel twee onbekende andere merken. Stekkies heeft een gebruikte liggen ik denk dat ik die gewoon ga proberen.
Hartstikke bedankt voor het meedenken.

Voor mij zal hetzelfde gelden, komt binnenkort een Mitsubishi split airco met wifi module. Ik zet in op twee paarden, of wel de wifi module(werkt volgens de installateur niet met andere domotica en een post van @Undertaker gaf veel moeilijkheden en frustraties aan ) en mijn Harmony. Wellicht dat ik het toch in mijn systeem krijg, is echter geen zekerheidje

Ik weet niet waar je woont, je zou het kunnen komen ophalen (Zwijndrecht) of anders kan ik het opsturen, opsturen is dan per pakketpost, dat kost dan €6,75.

Ik heb de twee binnen units wel werken met Google Home, weleens waar niet alle mogelijkheden werken, maar aan en uit en temperatuur verlagen/verhogen werkt.

Welk type hub is het precies? Ik woon in Lelystad dus Zwijndrecht iets te ver.

Heeft er iemand toevallig nog contact gehad met een installateur die Daikin airco’s met wifi module kan leveren en installeren voor augustus?

Wil er ook 1 in de woonkamer maar de eerste bedrijven die ik gesproken heb kunnen in augustus of september pas installeren…

Heb je een omgeving/locatie…?

Amsterdam West!

Zelf via Aircovoorinhuis.nl. Hebben alleen Mitsubishi. Konden pas eind juli. Maar hebben soms tijd om het ook op zaterdag te doen, maar dan kan het flink naar voren worden gehaald. Voor mij ipv augustus, nu vorige week. Prima bedrijf, goede installatie. Top service. Als het te warm wordt kom je maar ff naar Sneek🥶

Succes! Ik heb in december een offerte gevraagd en ze hebben hem in april geplaatst. Ik denk dat je met augustus nog van geluk mag spreken, die man vertelde (in april) dat ie tot na de zomer (oktober) vol zat.

Ik zou eens kijken na de SENSIBO SKY hiermee zijn alle IR problemen met airco voorbij.
Althans bij mij ik heb zelf Copper and Hunter die werken nu perfect hiermee ,Daikin zou ook moeten werken volgens hun.

Ik gebruik zelf sinds een week de SENSIBO SKY module, en dit werkt perfect!