Danfoss Icon

Ik heb thuis een regelsysteem van Danfoss. Type Icon.
Is er al iemand bezig met het maken van app voor Homey waarop deze te koppelen is met Homey?

Hi Mark, ben dit momenteel ook aan het uitzoeken. Lijkt me dat met de Zigbee module 088U1130 dit al rechtstreeks mogelijk is, anders wellicht nog met tussenkomst van de Ally Gateway 014G2400. Maar zou lekker zijn als iemand van Athom hier iets over kan bevestigen. Huidige Danfoss app reikt niet verder dan de zwave thermostaat. Jij al verder gekomen? Grt Remco

Ik heb zo’n zigbee module van Danfos. Die moet ik nog aansluiten, maar dan werkt de app van Danfoss niet meer. Maar hoe krijg ik dat pratend met homey?

Wie kan helpen

Zoiets moet het dan worden. En wachten tot Homey er een app voor heeft;-(

Ik zoek volgens mij hetzelfde: de mogelijkheid om Homey te verbinden met de App-module (088U1101) van Danfoss Icon

Ik ben hier ook naar op zoek, misschien een app request voor aanmaken.

Als alternatief lees ik in in onderstaande

In Deconz 2.10.1 zit ondersteuning voor de Danfoss icon (Danfoss icon master controller with zigbee modul Β· Issue #4273 Β· dresden-elektronik/deconz-rest-plugin Β· GitHub)

Alternatief is deconz draaien op een Pi en deze dan koppelen aan de homey met de deconz app. Dit heb ik nog niet getest maar zou moeten werken.

Hi Mark, ben ook van plan om dit systeem voor mijn vloerverwarming te gaan gebruiken.

  • Hoe is jullie ervaring met de (bedrade) inbouw thermostaten
  • Inregel problemen, algemene regeling.
  • algemene ervaring

Ik zal een requrest aanmaken bij Athom.

Hallo Erwin,

Over het algemeen ben ik zeer tevreden en werkt het prima en automatisch. Nette thermostaten en makkelijk te verstellen op ruimte niveau. Algemene instelling is ook relatief makkelijk.
Het enige wat ik mis is:

  • de koppeling met Homey via zigbee moduul
  • het feit dat je maar 2 temperaturen kunt ingeven. 1 voor dag en 1 voor nacht. Je kunt dus niet overdag 20, avond 21 en nacht 18 instellen.
  • de lokale bediening kun je niet blokkeren.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Gr. Mark

1 Like

Hi,

Is er al een bestaand feature request voor de Danfoss Icon? Ons nieuwe huis wordt hiermee binnenkort opgeleverd. Ik zag ook het Danfoss zigbee systeem β€˜Ally’, waarmee je met een zigbee module de hoofdregelaar zou mouten kunnen bedienen via de Danfoss zigbee hub of een thirdparty hub. Ik heb hier wat API docs gevonden: https://developer.danfoss.com/docs

Wil ook wel meeontwikkelen aan een app, heb programmeer ervaring maar geen javascript. Nog niet eerder mee geholpen aan een homey app.

Weet iemand waar de repo is van de bestaande Danfoss app? Of een vergelijkbare app als Tado? Dan kan ik alvast wat inlezen.

Ook ik heb belangstelling voor de app Homey-danfoss ip.
Nu nog een Unopor regelsysteem die ik wil vervangen door Danfoss IP.
Graag advies wat ik moet aanschaffen om die verbinding met de Homey te maken

Ik heb een test set-up gebouwd voor zigbee maar kwam daarbij tot de conclusie dat ik geen zigbee module heb.

Ik heb een Radio module en een App-module.

Radio module; deze zorgt ervoor dat al je draadloze thermostaten kunnen communiceren met het hoofd systeem
App module: zorgt ervoor dat er verbinding is via wi-fi zodat je de Danfoss Icon app kan gebruiken.

Geen idee of dit nu mogelijk is om te koppelen aan Homey.

Is dat een app die ik kan installeren op homey? Ik heb wel een zigbee module, dus zou het kunnen testen.

Mijn idee was om met deconz (apart systeem ) op een raspberry pi het danfos systeem te koppelen (deconz heeft als het goed is ondersteuning voor danfoss zigbee). En deze dan te koppelen via de deconz app die beschikbaar is voor homey. Het is een omweg maar in theorie wel iets wat zou moeten werken.

Moguh,
Heeft iemand al vorderingen gemaakt?
Ik ben erg benieuwd namelijk :wink:

Is er al iemand die dit voor elkaar heeft gekregen? De API is inderdaad beschikbaar, maar ik kan niet programmeren.

Heb je dan nu alleen een zigbee module en niet de reguliere app module?

Als ik de documentatie lees kan je maar 1 van beide aansluiten omdat ze beide in de APP port op de controller aangesloten moeten worden.

Wat je kan testen is in Home Assistant de Danfoss icon app installeren en kijken of je deze kan koppelen met de zigbee module. Link je heb daar alleen wel een deconz systeem voor nodig je die koppelt aan Home assistant.

Het lijkt me dat als je toegang heb tot de API en hier tegenaan kan praten er niet een noodzaak is voor de zigbee module. Dan gaat het puur op de reguliere App module.

Hoi ik twijfel tussen danfoss icon systeem ( met uitbreiding print voor koeling ) of Honeywell Evohome systeem. Maar wil het wel graag vanuit de homey kunnen instellen Ed. Is er inmiddels al een werkende app ? Danfoss systeem heeft wel de voorkeur.

Is er al iemand die dit werkend heeft gekregen?

Is er inmiddels ondersteuning voor de Danfoss Icon? Volgens mij zou de Ally Gateway via zijn API benaderbaar moeten zijn. De Icon is daar middels de Zigbee module aan gekoppeld, zodat alle aangesloten thermostaten (zowel bedraad als aangesloten via de module voor draadloze thermostaten) in de Ally Gateway zichtbaar zouden moeten zijn.

Voor iedereen die deze discussie volgt: ik vond zojuist dat er aan ondersteuning voor de Icon wordt gewerkt: Homey Pro app voor Danfoss Icon, dus kudo’s voor de inzet die Nick hiervoor doet! @nckrtl. Mochten jullie in staat zijn om hem te ondersteunen (bijvoorbeeld voor ondersteuning van koeling), dan zal hij dat vast op prijs stellen.