Datum tijd

Ik heb Homey 2.0.0 updated.
Nu heb ik problemen met datum en tijd.
Via die keuze kan ik acties uitvoeren zoals bij schemering. Ik gebruik de trigger “Het is na zonsondergang” gebruikt in een flow. Test ik die flow dan krijg ik een rood driehoekje en is de melding "could not calculate sun times.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

volgens mij omdat het nog geen zonsondergang is. Je zou het kaartje om kunnen keren om hem te testen en daarna weer terug zetten. Als je weet dat ie bij zonsopgang werkt doet ie het ook bij zons ondergang

Volgens mij is dit geen trigger maar een conditie?
Is dit de standaard conditie card van Homey? Er is er namelijk ook zoiets in de app Sun Events, maar ik neem aan dat dit de Homey conditie is.
Heb je in de allereerste je locatie van Homey gecontroleerd? En of in system ook datum tijd en tijdzone goed staan? Tezamen met de locatie moet Homey het dan kunnen berekenen.
Als het nog niet na zonsondergang is krijg je gewoon false (niet waar) als je dat test.

Ik denk dat het wel triggers zijn. Het moet toch mogelijk zijn om lampen bij schemering in te schakelen? Dit ging in elk geval wel met de vorige versie van de software.

Dat is wat anders, dat is wel een trigger, het moment dat het zonsondergang wordt.
afbeelding

Dit werkt bij mij niet. Bij het testen verschijnt er een rood driehoekje met daarbij de melding “could not calculate sun times”

Wat me ook opvalt, wil ik mijn locatie bekijken, krijg ik de melding dat er een onbekende fout is opgetreden.

Ik heb Homey opnieuw opgestart, maar dat help ook niet.

Een trigger is alleen een moment, dat er iets gebeurt.

ALS: De zon onder gaat…

een conditie is iets dat op enig moment waar of niet waar kan opleveren

EN: Het is na zonsondergang…

Maar beide zijn afhankelijk van je lijstje op de aarde… Dus als die niet goed staat kan dat niet berekend worden.

Will je daar een melding van maken bij Athom?
Stuur een screenshot mee en een log.
De melding kun je hier maken https://support.athom.com/hc/nl/requests/new

Ik heb heb er een melding van gemaakt bij Athom en inmiddels ook al een reactie gekregen.

“In v2.0.4 is er een fix gemaakt om dit te repareren en je locatie handmatig in te stellen, dan zal deze functie weer volledig werken.”

Weet ik alleen nog niet hoe ik die fix geinstalleerd krijg.

Als ik het goed zie is dat de versie van de mobiele app, dus als die is bijgewerkt zou ik het nogmaals proberen.
Dat gaat meestal automatisch op je telefoon.

Ik heb de experimentele app 2.0.2 geinstalleerd. Helaas is de versie 2.0.4 dus nog niet beschikbaar, dus is mijn probleem nog niet opgelost. Jammer.

2.0.2 is voor Homey zelf, 2.0.4 is voor de telefoon-app :slight_smile:

Nu raak ik verward. De update die ik zojuist uitvoerde (2.0.2) was op de Homey. Die starte ik op via mijn Androidtablet. Via mijn Android telefoon vind ik die 2.0.4 niet.

Vraag ik me toch nog af hoe ik die laatste versie kan activeren of downloaden.

YES!!!
Nieuwste update via mobiel ontvangen. App-versie 2.0.6.250 is geinstalleerd. De locatie is nu bekend.
Ik ga de komende dagen testen of alles goed functioneerd.

1 Like

Mijn Homey klok loopt wwn uur achter. Nu weet ik eindelijk waarom veel dingen niet werken… zoals ook OP zei.

Als je in de app chat naar Homwy wn vraagt hoe laat het is, krijg je dus antwoord dat het een uur eerder is dan hier in Nederland.

Ik kan ook nergens een optie vinden om de klik in te stellen. Iemand al succes?

Stel je Locatie goed in, dan gaat de tijd ook kloppen.
Zou daarna de SmartPhone App en de Homey opnieuw opstarten.

Helaas… stond al en staat goed.

Oke… de reboot hielp :slight_smile: thnx!