De EV1527 433mhz chip

Hoi,

Ik post dit in het nederlandse gedeelte omdat dit net even makkelijker voor me is dan in het engels.
Bij Aliexpress heb ik wat 433mhz drukknoppen op het oog die allemaal gebruik maken van een “EV1527” chip.

Nu heb ik geprobeerd om via developer.athom.com te verdiepen in het maken van een app maar na het installeren van de node.js en ik dus bij stap 2 (Op een macbook) al vast kwam te zitten weet ik dus dat dit mijn pet te boven gaat.

Is het moeilijk (voor een app schrijver?) om een app te maken voor zo’n chip want de knoppen kosten een drol (en hebben meer knoppen dan die van kaku) en ik heb eigenlijk altijd positieve ervaringen gehad met 433mhz / kaku oplossingen in alle woningen waar ik gewoond heb en ook komt Homey hier met de 433mhz antenne door het hele huis (en buiten).

Heeft iemand een reden om dit vooral niet te willen?

Die knoppen, bijvoorbeeld deze zijn veel goedkoper dan de kaku knoppen en zijn er in veel meer soorten en maten.

En hoe gek het ook mag klinken, ik heb een paar fibaro zwave stekkers (fgwpe/f-101) en die reageren vaker niet dan wel met Homey terwijl de kaku stekkers het altijd doen.
Op dit moment bedienen we veel zigbee (voornamelijk hue) verlichting met kaku ayct-102 afstandsbedieningen .

Bedankt…

Ook al eens hier ter sprake gekomen: Generic RF-remote

Toch niet goed gezocht :blush:
Oke geen optie dus… dankjewel voor je reactie.

Dan volgende vraag (even profiteren zolang de topic niet word gesloten);
Een kaku knop kost zo’n €20,- en een Xiaomi Zigbee knop kost geloof ik op ali minder

Wat kan ik beter doen, Xiaomi zigbee of kaku 433mhz?
De Kaku app is van Athom zelf dus kan ik er vanuit gaan dat die netjes word ge-update naar v2.xx maar de xiaomi app is van Ted (niks mis mee verder maar je snapt waar ik heen wil)…
Ook ben ik stiekem een beetje bang dat Athom straks de support stopt (of erger) en dan zit ik met allemaal niet koppelbare spullen. Als ik kaku koop kan ik altijd nog een control center / bridge halen.

Ik gebruik hier de xiaomi zigbee en dat werkt tot nu toe echt perfect. Bewegingssensoren deurcontacten. Kosten idd veel minder en met zigbee heb je terugkoppeling.

1 Like