Defect z-wave apparaat verwijderen

Twee apparaten die defect zijn wil ik verwijderen uit de app. Dit lukt niet omdat Homey vraagt op de knop van het apparaat te drukken terwijl deze juist niks meer doet.
Hoe krijg ik het apparaat uit de Homey app?

Verplaats naar het Nederlandse gedeelte.

Om wat van apparaten gaat het? Beetje meer informatie is niet verkeerd, laatste keer dat ik “keek” kon ik niet in de gedachten kijken van mensen.

Hallo,

Het gaat twee apparaten. De Scène controller 1 van Hank en Neo Coolcam V1. De apparaten staan in Homey maar krijg ze er dus niet meer uit omdat ik ze niet meer heb door defect.

Gr, Hans

Dus het zijn zwave apparaten, als je de verwijder optie activeert (in Homey), en je wacht een paar minuten zal een timeout plaats vinden die het apparaat alsnog verwijderd.

Of via https://developer.athom.com/tools/zwave zoek de gewenste apparaten en ga naar de drie puntjes achteraan de regel, als de te verwijderen apparaten niet “Unreachable” zijn, dan eerst “Heal” proberen, desnoods een aantal keren, als ze “unreachable” zijn, dan kun je ze verwijderen.

Hallo Jan,

Via de link kwam ik in het menu en zag de defecte apparaten die ik wilde verwijderen. Alleen van de 6 keuzes die ik zie (door op de 3puntjes te klikken) is de "remove"keuze niet actief. Ik kan er dus niet op klikken.

Wat kan ik nog meer doen?

Met vriendelijke groet,

Hans Brander

wat ik hierboven al schreef:

dan eerst “Heal” proberen, desnoods een aantal keren, als ze “unreachable” zijn (niet meer grijs dus), dan kun je ze verwijderen. Na het drukken op Heal, wel wachten op antwoord.

Beste Jan,

Ongeveer 10 x heb ik via de knop “heal” getracht de unreachable knop "remove"naar voren te krijgen. Ik heb bij het activeren van “heal” telkens gewacht totdat de melding Network request failed naar voren kwam. Toch kan ik de twee onderdelen: De Scène controller 1 van Hank en Neo Coolcam V1 niet verwijderen. Deze twee onderdelen zijn defect en heb ik ook niet meer.

Zijn er nog andere opties om deze 2 onderdelen uit het Homey menu te verwijderen?

Groeten,

Hans Brander

Heal is niet de juiste optie, het is de “test” optie die een module op “unreachable” kunnen zetten, maar dan ook echt alleen als hij echt niet bereikbaar is, en bij batterij devices kan het tot 3x klikken duren alvorens unreachable, zorg wel dat er +/- 5 minuten tussen de tests zit.

Heal zorgt er alleen voor dat een interne tabel met dicht bij zijnde nodes word vernieuwd, een batterij apparaat heeft echter niet zoon tabel dus zal er niks gebeuren, alleen apparaten die kunnen dienen als doorgeef relais.

1 Like

Hallo Jan,

Inderdaad dat werkt in Ă©Ă©n keer . Bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Hans Brander

1 Like