Desktop interface V2.0

Volledig onaangekondigd is de desktop interface voor Homey verdwenen na update naar V2.0.
Moet nu op het priegelschermpje van mijn telefoon flows maken.
Had dat niet even aangekondigd kunnen worden? Bijvoorbeeld wat de consequenties waren als je ging updaten?
Ongelooflijk dit!

1 Like

Zoek eens op het forum. Dit is al heel lang bekend en ondanks heel veel tegengas (battle of the desktop lovers) niet teruggedraaid.

Zo zie je maar weer: ondanks dat iedereen denkt dat de rest van de wereld wist van deze grote verandering, zijn er toch heel veel mensen voor wie het echt als een complete verrassing komt. Lang niet iedereen houdt forums, websites of blogs bij.

Een disclaimer over wat er gaat gebeuren bij een update zou getoond moeten worden op de plek waar je de update start. Dat is de meest logische plek.

3 Likes

Goed punt. Zou inderdaad veel verbazing, vragen en verontwaardiging schelen.

Athom heeft er alles aan gedaan (elke social media plek waar ze op zijn en communicatie manier die ze hebben) om aan te kondigen dat de desktop interface zou gaan verdwijnen met homey v2, en dit doen ze al 1,5 jaar lang (vanaf dat ze v2 aankondigden).

Als jullie ideeën hebben dit nog meer uit te breiden, neem dan contact op met Athom hun support desk, aangezien ze hier niet mee lezen hier.

Aangezien er al heel veel topics over zijn/aangemaakt worden gaat deze op slot.
Als je het hier niet mee eens bent neem gerust contact met mij of elke andere moderator.

Dat ben ik helemaal met je eens. Immers als je een update start moet je weten wat de update in houd. Echter ga je hier het probleem niet 100% mee tackelen. Vergelijk het met een flat gebouw. Er wordt een zomerbarbeque georganiseerd. Mensen gaan langs te deuren bij iedereen om dit aan te kondigen, er worden briefjes in de brievenbus gestopt, er hangt een aankondiging op het mededelingenbord en in de whatsapp groep komt het ook nog eens naar voren. En toch zijn er altijd mensen die niet weten dat die barbeque is. Moraal van het verhaal. Je kunt het nooit 100% uitsluiten dat mensen het NIET weten.

Wat wel slecht is, is dat als ik nu naar firmware.athom.com ga zie ik niet meteen in een oogopslag wat er is gewijzigd. Ook niet een hele grote waarschuwing dat er dingen gaan vervallen. Dat zie je pas ergens op de doorklik pagina en dan ook nog eens aan het eind van een alinea. Dit had beter/moet beter. Echter om te stellen dat er niet gecommuniceerd is dat is wat cru…

1 Like

Please do remember write in English, otherwise use Dutch forum, thanks

2 Likes