Deurbel-geluid zenden naar telefoon

Je kunt voor de homey app helaas geen afzonderlijk geluid instellen.
Ik heb het zo gedaan. Een app op mn telefoon die de berichten van homey voorleest zodra ze binnen komen.
Helaas zegt de app die ik gebruik ook de afzender en omdat ie homey niet goed kan uitspreken klinkt het wel wat raar. “hoomij, hoomij, deurbel” Maar het voldoet. Ik ben nog opzoek naar een betere app.

1 Like

Je kan wel een afzonderlijk tril patroon instellen, is gewoon een flow kaart voor. Misschien kan je daar wat mee?

Het kan wel, maar dan maar één geluid voor alle meldingen. Een melding van een app zal in eerste instantie altijd het standaard ingesteld geluid van je telefoon laten horen. Dit kun je meestal wel aanpassen, bij de app zelf onder de kop notificaties. Daar kun je dan een afwijkend geluid kiezen dat verolgens voor alle meldingen van die app wordt afgespeeld.

Of de pushover app gebruiken, kan je aardig wat verschillende geluidjes kiezen om te versturen .

1 Like

Kan wel hoor, met remote speak app voor homey. Dit werkt echter alleen op een android telefoon. Je kan in homey zelf de tekst bepalen. Bij mij: er wordt gebeld er staat iemand voor de deur. Dit wordt gewoon opgelezen. Wat wil je nog meer :grin:

dat klinkt wel goed, ik kan alleen de bijbehorende android app niet vinden, de link is dood.

Yep checked it and indeed it’s out of the playstore unfortunatly

Dan toch maar naar de pushover app :wink:
Ik weet toevallig iemand die ooit een PR heeft gedaan om de geluidjes er in te krijgen :wink:

De app light flow werkt ook prima. Kan je ook zelf instellen wT je wilt horen

Werkt niet best met :green_apple:

Of een email bericht laten verzenden. Daarna een regel maken met een eigen ringtone (deurbel). Dit doe ik ook voor mijn sensors als er niemand thuis is. Gmail werkt vlot en laat een alarm signaal horen als een sensor getriggerd wordt. Beter als het standaard pingeltje van de homey app.

Ik wou dat ik zover kwam,
dat mijn honeywel deurbel door homey herkend wordt. Dit is een bel die gebruik maakt van z-wave. Ideaal voor als je buiten zit. Iemand suggesties hoe deze met met homey te koppelen is?

Wie kan ik hiervoor uitdagen om er een app voor te maken ?

Honeywell maakt helemaal geen z-wave deurbellen. :thinking:
Zeker weten je niet gewoon 868 Mhz bedoeld? Wat waarschijnlijk het verkeerde protocol gebruikt dat homey niet kan ontvangen.

https://www.honeywellhome.com/en/doorbells

Precies, normaal 868 Mhz met hun eigen protocol “Honeywell ActivLink”.
Niks aan z-wave te vinden daar.

Weer wat geleerd. Ik was van mening dat alles wat op 868 mhz werkt Z-wave was. Niet dus. Jammer, verkeerde bel aangeschaft. Verder werkt hij wel prima.

Dat is inderdaad niet zo, beetje zelfde geval als met wifi en bluetooth, ook al zijn ze beide 2.4Ghz, ze werken beide niet samen/zelfde.
Er zijn veel meer protocollen te vinden op 868 Mhz.

Is hier inmiddels al een slimme oplossing voor?

We hebben uiteindelijk een nieuwe bel gekocht. Na opnieuw koppelen werkte hij wel weer.’, maar stopte ook weer.