Deurbel gesneuveld op zoek naar alternatief maar kan niets vinden

Goed om te weten! Hoe is de algehele beeldkwaliteit? Ik kan nog geen reviews vinden online.

is ook pas sinds een paar weken op de markt.

Beeld kwaliteit is subliem met 2688x1520 (4MP), zoals je mag verwachten van een camera fabrikant.

Nou ja, dat is vaak maar de vraag. Een dure 1080p camera met goede lens en groter diafragma maakt mooiere plaatjes dan een bijvoorbeeld een deurbel ook al is deze 2k of zelfs 4k…

beeld is niks mis mee…
Is zichtbaar beter dan mijn vorige bel (ezviz).

Enige echte issue wat ik op dit moment heb (jammer vind) is dat de http functie (om bv een flow te starten) er nog niet inzit en dat deze pas bij een volgende firmware update werd toegevoegd…
De call zou ook in de foscam app komen zodra deze beschikbaar komt in de firmware, aldus foscam support.

De eerste update is zojuist gereleased en volgens de release notes is de optie voor homeautomation toegevoegd.

Dit zou dus betekenen dat deze deurbel vanaf nu ook geschikt is voor Homey zonder ‘trucjes’.

Ga de update installeren en eens testen hoe dit werkt!

4 Likes

Vandaag de Foscam deurbel aangesloten maar volgens mij werkt hij nog steeds niet met Homey, of zie ik iets over het hoofd ? Camera wel natuurlijk maar de boekdrukker volgens mij niet.

Ik heb de bel ook in huis sinds vandaag. De beldrukker optie zit er nog niet op inderdaad. Gelukkig heb ik er nog een kaku abcdefg aanhangen die zou als beldrukker kunnen dienen. Even opzoek naar de maker van de app!

Je moet de laatste firmware hebben.
Het instellen van url die getriggerd dient te worden kan enkel via de foscam vms client software voor pc/mac, NIET via de app op je tel!

Echter deze vms software moet ook de laatste versie zijn, dit zou pas gaan VANAF versie 3.0.0

Deze versie was helaas van de week nog niet beschikbaar aldus foscam support, maar kwam eraan.

Het was dus nog even wachten op de update voor de vms software voordat je de url trigger kon instellen, dit kan dus ook niet met de homey foscam app.

Wat betreft de homey app van foscam, daar is niets over bekend wanneer die dit ook gaat ondersteunen, ik roep ook iedere gebruiker op een support mail te sturen naar de maker (support@foscam.com) van de foscam app met de vraag de bel incl een flow card voor de belknop toe te voegen.
(In het Engels en vermeld dat je land en meld duidelijk dat het om de homey app gaat en dat je een trigger card wilt voor de deurbel knop).

Ik heb ook een mail gestuurd over de deurbel trigger voor Homey. Ze zijn er mee bezig kreeg ik te horen.

Mooie bel hoor! Vooral fijn dat ik zowel op NAS als op SD 24/7 kan opnemen. Ik zocht dit apparaat al even maar deze vinkt alle hokjes aan tot nu toe!

Wel zijn er nog wat kleine fixes die het beter moeten maken. Ik kan bijvoorbeeld de tijd niet verzetten, alles wat ik probeer geeft een foutmelding ,(mijn software is up to date zegt ie)

Als de deurbel wordt ingedrukt krijg ik. Hoe zacht ik het volume in zowel de bel als telefoon, ook zet een steeds hardere deurbel die maar blijft gaan. Best irritant! Iemand een fix?

Goed nieuws! Na veel contact met Foscam hebben ze de deurbel toegevoegd aan de homey app! Je kunt nu dus de beldrukker gebruiken in je flows:)

inmiddels werkt het ook door een url te gebruiken via de VMS software.
Hier kun je een URL ingeven die de bel moet triggeren als iemand op de knop drukt.

Dus bij deze is de foscam VD1 bel ook volledig geschikt voor Homey!

Helaas werkt de APP niet goed, als ik de deurbel wil toevoegen en geef user/pass in krijg ik een popup error met ‘callback is not a function’

Zal de error naar foscam mailen…

Vreemd, hier werkt het prima

Hier niet, elke keer als ik het toevoeg krijg ik die melding.
Bij de recensies in de app store staan ook al een paar gelijkwaardige meldingen…

Heb foscam gemaild, in de regel reageren ze vrij snel, dus ben benieuwd…

update:

Inmiddels zelf uitgevonden wat er aan de hand is.
De foutmelding is incorrect, als je dit krijgt dan heb je de verkeerde gebruikersnaam / wachtwoord gebruikt, ook de juiste ingeven daarna werkt niet, je moet 1 pagina terug en dan opnieuw selecteren en dan de juiste gegevens invullen, dan werkt het wel!

Bugje dus in de app…

Bedankt @Otter , ik heb op basis van jouw berichtje ook de Foscam deurbel aangeschaft.
Ik heb echter een probleem dat ik de meldingen vanuit de flow niet binnen krijg.

De flow wordt bij mij niet geactiveerd.

De deurbel is wel goed toegevoegd, althans ik kan de beelden en de instellingen van mijn deurbel uitlezen vanuit Homey. Iemand een idee?

Hallo Rens,

leuk om te horen dat je bent geinspireerd :wink:
ik ervaar echter dezelfde problemen op het moment. Ik heb inmiddels sinds de aanschaf contact met Foscam over dit probleem en ze werken er hard aan. ze hebben dus inmiddels de deurbel toegevoegd aan Homey dat is een plus, echter worden mijn flows ook niet meer getriggerd.

daarnaast is er via de foscam app nu een enorme vertraging ontstaan met het aanbellen en de melding. dit is ook iets waar ze druk mee bezig zijn. Ervaar jij dat ook?

software matig moeten ze dus nog wel even aan de slag! maar ik heb goede hoop dat ze dit oplossen.

bij een buttonpress wordt bij mij wel de soundboard app aangestuurt (gong via de homey) maar er triggered geen melding/snapshot. hier is de deurbel ook gewoon goed toegevoegd, ik ontvang wel snapshot updates en de gong op de homey gaat dus ook af.

Je kan de bel ook anders aansturen.

Download via de foscam website de VMS client software (beschikbaar voor windows en mac)
Installeer en start deze, de software vind alle foscam camera’s in je netwerk, log in en je kan deze beheren.

In deze software kun je ook triggers instellen, hier kun je zelf een url ingeven wat de deurbel moet triggeren als iemand aanbelt.

Wat ik heb heb gedaan is het volgende:

Bovenstaande werkt prima en buiten de app om, dus direct tussen de deurbel en homey.
De app kun je gewoon geinstalleerd laten totdat foscam het heeft gefixt, je zet alleen even de flow tijdelijk uit.

Succes

bij een buttonpress wordt bij mij wel de soundboard app aangestuurt (gong via de homey)

Hoe heb je dit gedaan?

Ok, heb je instructie uitgevoerd.

De flow werkt, (URL in webbrowser).

In de VMS kan ik echter maar 1 veld invullen (bovenste) en de rest is dan gelijk.
Schermafbeelding 2021-09-06 144226

Alleen wordt de trigger niet verstuurd/aangeroepen bij het aanbellen.
Mis ik iets in de VMS tool?