Deurslot..... maar welke

Heeft iemand ervaring/een idee wat men het beste kan doen met een 3-punts sluiting waar je eerst de klink omhoog moet bewegen alvorens je de deur met de sleutel kan sluiten.
Ik ben bang dat ik eerst de 3-punts sluiting moet gaan vervangen alvorens ik een smart lock kan gaan gebruiken om de deur te sluiten. Is dat een juiste aanname, of zijn er andere oplossingen?

Contact opnemen met de/een leverancier van het slot, kan wellicht omgezet worden?

Ik zou het kunnen proberen. Het is een meerpuntssluiting van het merk Gretsch-Unitas ( GU ).
Ik heb intussen wel hiernaar gegoogeld, maar kon geen niets vinden betreffende het omzetten van kruk bediend naar sleutel bediend. Gevoelsmatig denk ik dat het niet mogelijk is.

Ik heb een mail naar Gretsch-Unitas gestuurd. Ben benieuwd of ik een antwoord krijg.

IK heb de LOQED besteld.

Ik heb het bedrijf GU in Duitsland gemaild en werd aangenaam verrast door een snelle reaktie en mijn vraag werd naar hun vestiging in Nederland doorgezet. Vanochtend alweer reaktie gehad.
Het is niet mogelijk om een krukbediende meerpunt sluiting om te zetten naar een sleutel bediende.
De gehele meerpunts sluiting moet dan vervangen worden. Alleen het slotgedeelte waar de cylinder in zit vervangen is helaas ook geen optie.
Daarmee wordt het een dure kwestie om een smart lock te gaan gebruiken. Ik wacht er nog even mee.

Wat zijn je ervaringen met de Loqed?

Dag Roy, Wat zijn jou ervaringen met de Nuki?
Wat ik lees is de levensduur van de batterijen erg kort en maakt het apparaat veel herrie.
En aangezien ik soms om 06:00 uur de deur uit ga wil ik niet dat dan meteen het hele huis wakker is… :wink:

Hi

Die is nog niet binnen. Wordt deze maand geleverd. Ik hou je op de hoogte

Patrick

Al geinstalleerd?

Hi,

Loqed al binnen?
Hier wel, nu nog op zoek naar nuttige flows.

Ja inmiddels binnen en geinstalleerd. Ik maak er nog niet zoveel gebruik van omdat deze op de achterdeur zit en ik deze alleen kan vergrendelen door de klink omhoog te doen. Dit kan Loqed niet doen. Openen gaat wel zonder problemen. De enige flow die ik nu heb is sochtends als ik de bijkeuken binnenkom de deur automatisch openen
.

Hallo Patrick.

Ik heb mijn Loqed binnen en ben uitermate tevreden over het slot.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het slot een flow te laten starten.
Deur openen, verlichting aan, vervorming aan, tv aan.
Als in een test doe dan doorloopt deze zonder problemen de test.
Heb jij hier ook problemen mee gehad of herkent jou Homey wel de app van Loqed om flows mee aan te maken?

Groet,
Hendrik.

Hallo Wout.

Herkent jouw Homey probleemloos het slot?
Ik heb de app geïnstalleerd maar kan er geen werkende flow mee maken.
Krijg geen foutmelding maar toch geen aktie.

Groet,
Hendrik

Bij mij werkt alles zoals verwacht.
Ik heb meerdere flows, onder andere om via een kleine remote de deur te openen, een drukker met de Hue button, en flows om het slot automatisch op en van het nachtslot te laten gaan op ingestelde tijden.
Ook een flow om de het slot van het nachtslot af te sturen als de rookmelders af gaan.

Misschien een keer de app verwijderen, Homey stekker er even een half uur uit en daarna opnieuw proberen?

Hoe zijn de ervaringen met Loqed 2 maanden verder?

Ik ben tevreden met Loqed.
Via Homey ook te gebruiken met flows.

Loqed werkt ook nog steeds aan verbeteringen.
Ik gebruik bijvoorbeeld de optie als ik vertrokken ben en er is niemand thuis dat alles vergrendeld.
Bij de voordeur heb ik een Hue button die ik gebruik om te ontgrendelen als het nachtslot erop zit.

Bij mij werkt ook alles meestal zoals het hoort. Ik ben wel tevreden.
Ik heb dezelfde instellingen als hierboven genoemd.
Ik heb op mijn telefoon een snelkoppeling gemaakt via Homekit om de deur te kunnen openen. Er zijn momenten dat het herkennen van een bekende voor de deur toch niet werkt. Daarnaast moet je enige tijdje van huis zijn voor de push to open werkt.
Ik heb Loqed verzocht de “touwtje uit de brievenbus” functie ook beschikbaar te maken als webhook en/of in Homey. Dan kan je als je rond het huis bent toch naar binnen lopen.

Hoe heb je die snelkoppeling via Homekit gemaakt?

Geef je ervaringen ook door aan Loqed.
Met name de geofencing afstand en tijd dat je van huis moet zijn voordat het slot werkt zou ik graag zelf kunnen instellen.
Wie weet kunnen ze er iets mee in volgende updates.

Uiteraard laat ik Loqed ook alles weten zodat ze kunnen verbeteren.

Homekit koppel ik met Homeykit.

1 Like