Ding Dong geluid voordeurbel ook op mijn telefoon

Hallo Homey’s

Wat met mijn oude HW en KaKu deurbel geen probleem was krijg ik nu nog niet voor elkaar.
Ik wil graag als er aan de voordeur gebeld wordt (KaKu dus) dat er ook een Ding Dong op mijn iPhone klinkt.
Zou weer erg blij zijn als dat mogelijk is.

Je zou iets met “Tasker” kunnen proberen? (Zelf geen ervaring mee)

Is jaren geleden dat ik het instelde op de HW en altijd perfect gewerkt, was vooral handig als ik in de tuin zat of op zolder bezig was o.i.d.

Vreemd eigenlijk lijkt me makkelijk als je ziet wat Homey wel kan.

Mocht ik de oplossing hebben dan laat ik het uiteraard hier weten

Dat moet via ifttt vrij eenvoudig te doen zijn wanneer je telefoon op Android draait. Gebruik homey als trigger (een flow is gestart) en in de ‘dan dat’ sectie selecteer android device ‘play a specific song’. Zorg dat je je belgeluid als mp3 op je telefoon hebt staan.

Helaas is de phone van TS een iPhone…

1 Like

Dan voor een ieder met een Android😜

1 Like

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, toch wel vreemd dat het op een iPhone dan niet kan.

1 Like

Alleen in dit geval dan helaas :crazy_face:

Pushover app gebruiken, dan kan je uit verschillende toontjes kiezen.

2 Likes

Deurbel als ringtone toevoegen en klaar!

Heb het kort geprobeerd maar niet werkend gekregen, registreren, betalen, te omslachtig.
Was de HW voor zoiets eenvoudigs toch wel erg makkelijk

Het is gratis voor single users. Heb de app vanmiddag ook geïnstalleerd en werkt uit de kunst

Had gebruikerssleutel, api sleutel (geen idee waar ik het over heb) maar bij bevestigen geeft hij een foutmelding, had alles weer verwijderd maar na je posting ga ik het van de week opnieuw proberen
Ik begrijp dus niet waar ik mee bezig ben, de rest in huis werkt perfect verlichting rolluiken e.d.

Een uitdaging moet er af en toe ook zijn. Des te leuker als het dan werkt😜

Zo, ook weer gelukt :sunglasses:
Op naar de volgende uitdaging :face_with_monocle:

1 Like

Een trial periode van 7 dagen daarna een eenmalige aankoop van €5,49 :+1: