Double Switch 2 in t plafond

Allen,
Ik heb een vraagje, ik ben al enige tijd in het bezit van de Honey en het forum is al zeer behulpzaam geweest maar heb op mijn huidige vraag geen antwoord kunnen vinden dus hoop dat iemand kan helpen.

Boven mijn eettafel hangen 3 lampen, deze lampen zijn doorverbonden naar elkaar waardoor de wandschakelaar alle lampen aan of uit zet. Nu wil ik Honey gebruiken om af en toe 1 of 2 of 3 lampen te gebruiken. Standaard alle 3 aan maar kan met behulp van Honey er 1 of 2 uitzetten. Nu kan ik er een lamp uitdraaien (zelfde effect) maar dat kan pijn doen als ze al even aan staan en vond t wel een leuke uitdaging.
Nu heb ik de Fibaro double switch 2 aangeschaft maar het lijkt erop dat deze alleen werkt achter de schakelaar, wat ik vreemd vind.
Iemand een idee of ik dit wel werkend kan krijgen?

Gr Joost

De switch heeft constant spanning nodig via de (in Nederland) bruine draad, de fase.
Omdat dit meestal niet bij de lamp zit maar zeker wel bij de schakelaar wordt de switch meestal bij de schakelaar geplaatst. Mocht je bij de lamp ook een fase draad hebben zitten dan kan deze ook zeker bij de lamp geplaatst worden.

1 Like

Welkom in de community,

Ik heb zoiets met 4 mooie grote filament lampen maar het dus opgelost met een z-wave ecodim. Zowel via Homey als de knop te bedienen en zoveel licht als ik wil.

btw dit deel van het forum is Engels, ik verplaats deze naar Nederlands.

Of gewoon drie hue lampen erin. Hue dimner erbij en klaar

1 Like

Ik heb er ook meerdere in het plafond verwerkt.
Als de juiste bedrading er is en er ruimte is kan je hem overal plaatsen.
Bij 1 lamp heb ik hem zelfs in de lamp Zelf geplaatst. Niet ideaal natuurlijk omdat je dan in de lamp altijd een fase hebt die altijd onder spanning staat

Dat klinkt goed maar hoe heb je hem aangesloten? Ik heb t geprobeerd maar t werkt niet.

Volgens het schema in de handleiding. :yum:
Ik heb ze bij mij allemaal ook aan een schakelaar gekoppeld.

Wat werkt er niet? Je moet ze eerst wel pairen met Homey wil je er vanuit Homey iets mee kunnen.
(Dat deed ik met de S1 schakelaar, maar kan ook met de B schakelaar op de switch zelf)

https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGS-2x3/FGS-2x3-EN-T-v1.2.pdf

Denk dat ik de draden niet juist heb aangesloten. Honey kon niks vinden. Volgens mij moet er een led lampje gaan branden wanneer hij stroom heeft maar die branden niet.
Heb 2 linker handen en dat maakt dit soort dingen niet makkelijker :wink:

Met twee linkerhanden is netstroom misschien niet iets waar je zelf mee aan de slag moet gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Eens met robertklep: Naast een persoonlijk risico kan je ook je schakelaar opblazen bij verkeerd aansluiten.

1 Like

2 linker handen is niet erg. Als je linkshandig bent is het zelfs een voordeel denk ik :wink: