Dubbele push melding

Ik kom er niet meer uit.
Plots krijg ik met deze flow 2x een pushmelding en ik heb geen idee waar het fout gaat.


Kan iemand mij op weg helpen om te achterhalen waar dit vandaan zou kunnen komen?
Bedankt alvast.

Ik heb om te testen een soundboard geluid toegevoegd en die wordt ook 2x afgespeeld.
Dus het lijkt erop dat alles in het ‘Dan’ gedeelte 2x wordt uitgevoerd.

De deurbel is een Kaku ACDB-7000BC.

Als ik de flow test vanuit de app dan krijg ik maar 1x de melding.

Zou het kunnen dat de zender (deurbelknop) gewoon twee keer een signaal geeft? Ik heb dit ook weleens met mijn deurbel (ook KAKU). Kijk voor de gein eens in de apparaathistorie van de deurbel nadat je 1 keer hebt gedrukt maar 2 keer een melding krijgt.

Bij de zendunit zie ik geen logging, omdat Homey aangeeft dat het apparaat niet te bedienen is.
De log van de gong laat inderdaad zien dat er 2 berichten op hetzelfde moment.
Jammer dat ik in de zendunit niet kan zien hoevaak die een signaal verstuurd.

In het verleden met Domoticz en Homewizard heb ik dit nooit gehad.
Zou dit te onderdrukken zijn?

Je kunt het proberen, maar ik weet niet zeker of Homey snel genoeg is. In je flow start je gewoon een timer van enkele seconden. Misschien is een timer van 1 seconde zelfs al genoeg. Vervolgens in dezelfde flow de voorwaarde toevoegen dat de flow alleen wordt uitgevoerd als de timer niet loopt. En dan maar testen om te kijken of Homey snel genoeg is.

Is ook met een boolean te bereiken trouwens.

Bij DAN de “deurbel ingedrukt” flow uitschakelen en na 2 seconden weer inschakelen.
Werkt bij mij prima.

1 Like

Met Domoticz kwam ik erachter dat het signaal inderdaad 2x verstuurd wordt:
2019-12-30 15:37:22.003 (RFXCOM) Lighting 2 (Deurbel knop)
2019-12-30 15:37:23.731 (RFXCOM) Lighting 2 (Deurbel knop)

Ik ga jullie voorstellen eens proberen.
Bedankt voor de hulp zover :smiley:

Als ik dit lees, lijkt het erop dat Homey ruim 1,5 seconde heeft om het tweede signaal te onderdrukken. Moet lukken dus. Als ik eerlijk ben, vind ik het voorstel van @Martin_van_der_Aart nog beter dan mijn ideeën, als ik jou was, zou ik die eerst proberen. Hopelijk werkt dat voor je. Succes!

Ik heb het voorstel van Martin gebruikt en dat werkt nu.

Hartelijk dank allemaal!

2 Likes

Ik snap deze flow nog niet helemaal, wat gebeurt er dan na het uitschakelen van de flow, hoe zorg je ervoor dat deze weer klaar is voor de volgende beller?

Ah, met het handje dus? Hmmm… :wink:

Dan zou ik ook een timer aanmaken en een flow hierop laten triggeren, zodat de flow weer vanzelf aangezet wordt.

Eh, ok, lijkt mij superhandig, maar DAT stukje zie ik niet staan in de flow, valt weg van de schermafbeelding, vandaar mijn vraag.

Dus je kan in een flow “zeggen” ‘wacht 2 seconden’ en doe dan ‘xyz’?

Ben nog aan het leren, he…

Oeps… Bedankt Roy, dat had ik even niet door… Maar dat snapte je al… :slight_smile:

Nice, weer een kleine frustratie minder! Thanks ook @Martin_van_der_Aart

Heb bij de Nest Doorbell Battery hetzelfde probleem. Met jouw oplossing werkt hij nu zoals het hoort!