Duux Whisper Flex Ultimate

Ik heb sinds vandaag een Duux Whisper Flex Ultimate welke met de Duux app prima werkt, maar als ik hem in de Homey app probeer toe te voegen dan krijg ik steeds de melding

Nu zie ik wel dat er in de Homey app alleen de Whisper Flex staat, houd dit in dat de Ultimate versie word ondersteund ?

Hopelijk kan iemand mij hier in helpen…

Of de Ultimate ondersteund wordt weet ik niet; ik heb de gewone Whisper Flex Smart.
Heb je in de Duux app een code aangemaakt die je in de Homey Duux app hebt toegevoegd?

@Henk_Renting Ja dat heb ik gedaan in de Duux Homey app en dat ging ook allemaal goed, alleen als je vervolgens dus de ventilator probeert toe te voegen, dan blijft hij aangeven dat hij geen apparaat kan vinden, terwijl de ventilator wel zichtbaar is in de Duux app zelf.

Eergisteren ook een Duux Whisper Flex toegevoegd. Had even wat moeite met de wifi maar daarna werkte hij ook in de Duux app.
Toegevoegd in Homey werkte ook in 1 keer. Ook de code ingevoerd en werd meteen gevonden.

Alleen in het Homey dashbord kan ik de ventilator wel inschakelen maar niet uitschakelen. Daarvoor moet ik de tegel ingedrukt houden en naar de aan/uit knop gaan.
Uitzetten via eeen flow werkt ook niet.
ALS 22:00 uur
DAN zet uit.
Hij blijft dan aan.
Met Duux app gaat hij wel uit.
Heb er verder nog niet op gezocht maar wilde dit even laten weten.

De ultimate werkt niet met Homey @Duux zal deze moeten toevoegen in de app.
@Mike1233 Om de whisper flex uit te zetten met een flow moet je het command ‘zet uit’ 2 maal geven. Ik heb er een delay tussen zitten van 1 sec. Dan werkt het prima

1 Like

@tb1962 Dank je. Ik ga dat proberen.

Edit: dit werkt goed. Bedankt.

Bedankt voor de info, wel misleidend wat Duux doet dan, want op hun website staat bij de Ultimate versie

Hopelijk gaan ze hem snel toevoegen aan Homey…

@DON-PAPA, Ik denk dat ze dat ook wel snel zullen doen. Je zou ook contact kunnen opnemen met @Duux

In een flow moet je de eerste opdracht twee keer geven. De eerste opdracht zorgt ervoor dat duux wakker wordt. Daarna je opdracht geven.

1 Like

Helaas reageert die niet, heb hem zowel op het forum als via email een bericht gestuurd, maar tot nu toe nog geen reactie terug gekregen, hopelijk komt dat nog…

Inmiddels ook al verschillende mails gestuurd naar Duux via de website, maar ook daar 0,0 reactie terug. Had wel iets meer service verwacht bij een ventilator van ruim 200 euro…

@DON-PAPA, Ik heb die vraag nu ook gesteld bij Duux

1 Like

@DON-PAPA , Ik heb inmiddels antwoord ontvangen van Duux:

”De bediening via Homey staat in de ontwikkel-planning (oftewel, deze gaat er komen ergens aankomende weken). Onze productontwikkelaars zijn er op dit moment mee bezig. “

Duuuus…. Nog even geduld a.u.b :frowning_face:

@tb1962 bedankt voor de informatie, wel vreemd dat ze dan al op hun website zeggen dat deze ventilator nu al met Homey werkt, want dit is wel zeer misleidend…

Heb nu ook antwoord gehad en excuses voor de fouten informatie op hun website, en als compensatie een kortingsbon van 15% voor de volgende aankoop. Wat mooi uit komt, want ik was al van plan om een airco van Duux te gaan kopen :slight_smile:

1 Like