Easy touch marmitek

Hallo,

Ik kwam deze net toevallig tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me wel aardig maar ik denk dat je meer hebt aan een goedkope tablet met honeydash, aan de andere kant is 7 tientjes niet te duur…

3944719466_fa1be3b0f7_m

https://www.robbshop.nl/tablet-easytouch-marmitek

Verplaatst naar Nederlands

Ik heb hem sinds vandaag, in Homey maak je X10 flows aan die corresponderen met de buttons van de Marmitek, zelf gebruik ik ze voornamelijk om lampen aan en uit te zetten en dit werkt perfect.
De indeling van de buttons van de Marmitek kan je overigens geheel zelf indelen, ook de grootte en locatie op het scherm kan je aanpassen.
Achteraf gezien heb ik teveel betaald bij Robbshop, zie:

https://www.robbshop.nl/tablet-easytouch-marmitek?sqr=easytouch&
Ook bij Robbshop voor die prijs? En je krijgt er service bij…

Jammer dat men nu pas dit paneel ontdekt. In sept 2017 al melding gemaakt van dit paneel. Was toen in de aanbieding bij Conrad voor €10,99 incl 2 RF X10 modules😀

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en even mee gespeeld. Ik vind het een hele leuke toevoeging. Nu is het ook voor bezoek, makkelijk om het één en ander te bedienen.
Het was wel even puzzelen hoe het goed werkend in de flows te krijgen. Je moet dus niet voor elke knop op het pannel een apparaat aan homey toevoegen. Vanuit de flow kun je direct via de app de juiste waarde kiezen.

1 Like

Ik heb het Marmitek touch panel nog liggen hier. Samen met een complete Xanura installatie waarvan de Home Control Box het heeft begeven. Heb een Homey gekocht omdat de HCB niet meer leverbaar is.

Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt, maar kan niet vinden hoe ik het touch panel moet installeren. Heb de x10 app ge-installeert. Welke instellingen moet ik vervolgens kiezen als ik een device toevoeg?

Alle schakelingen in mijn huis zijn X10. Kan ik deze met Homey dan via de TM13 weer aansturen?

Alvast bedankt!

Je hoeft het touchpanel niet te installeren.
Het panel verstuurd RF signalen, de signalen kan je in de “When” kolom als input selecteren.
En met een TM13 kan je inderdaad de RF signalen die homey genereerd weer terug het lichtnet op pompen.

image

Wow wat cool! En je hoeft dus alleen de x10 app op je homey te installeren? En kunt er vervolgens via een flow dus ook zigbee, Zwave en andere apparaten mee bedienen? Hoe heb je die afbeelding van je woonkamer er op gekregen? Kun je hem via een app configureren ofzo?

1 Like

Dit is echt top. Was van plan om al mijn X10 Actoren achter mijn drukschakelaars te vervangen door Zwave qubino versies. Dit gaat mij erg veel geld schelen! Heb inmiddels mijn X10 din modules weer aan de praat gekregen!

GIk heb ook nog steeds veel X10 modules.
Werkt prima met Homey.
Enige nadeel is dat je via homey niet absoluut kan dimmen alleen relatief
Dat ligt niet zozeer aan homey, het X10 RF protocol ondersteund dat domweg niet…

Heb ik opgelost door mijn oude getrouwe X10 controller in de lucht te houden.
Daarop draaien macros met vooringestelde dimstanden (scenes).
Via homey trigger ik die macros met een simpel aan uit command

Als ik je dus goed begrijp kan ik via de Homey ==> X10 Actor oplossing niet dimmen naar bijv. 50%? En dat het wel mogelijk is om een “dim een stukje verder naar beneden” commando te geven? Als dat het geval is zou dat voor mij niet zo mooi zijn, omdat mijn HCB naar de eeuwige (domotica) jachtvelden is gegaan.

Zie je nog een andere workaround (dan door jou beschreven) om direct naar een bepaald percentage te dimmen?

Thanks!

Het paneel zelf is transparant, dus daar kun je zelf een print achter zetten. De locatie van de knoppen op het paneel kun je zelf kiezen. Met homey kun je daar vervolgens alles mee aansturen.

Klopt, homey heeft geen powerline X10 alleen RF X10.
En het X10 protocol ondersteund alleen absoluut dim via powerline

Inderdaad, RF X10 protocol onderstuend alleen dit

Helaas, direct zal met alleen homey niet lukken. En eromheen werken door te proberen in een variabele bij te houden op welk % de dimstand staat is erg onbetrouwbaar

Als je nog een oudere PC hebt (<win10) kan je op marktplaats voor weinig (€25) een cm15pro kopen en daarop de macros draaien.
Dat werkt bij mij als een zonnetje.

Bedankt voor je feedback. Heb geen oude pc meer draaien en had al besloten om niet in verouderde techniek te investeren. Had al rekening gehouden om ongeveer 1000 Euro aan zwave modules te investeren. Ik kan nu de niet-dimbare X10 modules laten zitten en hoef alleen de zwave dim modules aan te schaffen. Scheelt iig de helft :grin:

Als je de lampen altijd naar dezelfde dimstand wil hebben kan je ze aan en uit zetten met ON en OFF commandos. De dimmers gaan dan aan op de oude stand.
Mochten ze een keer door de war raken dan kan je met dim hoger lager commando weer terugzetten in de oude stand
Kan je de incestering wat uitstellen/spreiden

Bedankt voor de tip. Dit gaat voor mij niet werken omdat ik verschillende scenes op die lampen heb lopen die verschillende dimwaarden hebben.

Nog een vraagje: kan die TM13 ook X10 signalen verzenden naar Homey of is het 1-weg communicatie? Mijn use case is dat ik d.m.v. het schakelen van badkamerverlichting (met een X10 module erachter) dit als trigger wil laten werken voor een flow om de afzuiging hoger te zetten…

TM13 zet RF signalen over op de powerline. Ik ken geen module die powerline omzet in RF (zou denk ik ook leiden tot conflicten. Dan zou een TM13 die weer oppikken …

Neem aan dat dat een 2weg module is? (DAIX12) want anders zet die schalemodule geen signaal op de powerline.

Is die afzuiging ook gekoppeld aan een X10? Als dat zo is kan je die dezelde unitcode geven, dan schakeld hij mee aan en uit