Echo or home

Hoi allen,

Even een vraag. Ik heb sinds een paar dagen een Homey en was in de veronderstelling dat ik er ook tegen kon praten (als je in google zoekt kom je op veel video’s en artikelen tegen van Athom waarin dit getoond wordt). Mijn verbazing was dus ook groot dat sinds de laatste HW update blijkbaar de microfoon eruit is gehaald. Jammer, maar niet onoverkomelijk want er is integratie met zowel de Echo(Dot) als de Home(Mini) van de bekende merken.

Nu is mijn vraag, welke van de twee werkt het beste met de Homey. Ik heb veel artikelen, filmpjes en blogs gelezen maar kom er niet echt uit. Alexa kan veel zaken direct bedienen via de Skill (als ik het goed heb begrepen) en bij de Home moet je altijd vraag het homey zeggen. Ik heb wel begrepen dat de home weer beter met flows werkt dan Alexa, mocht Alexa het apparaat niet zelf kunnen bedienen. Daarnaast is over het algemeen de Home een beter apparaat om tegen te babbelen omdat hij meer kan, meer snapt en meer weet als ik de comparisson video’s mag geloven.

Dus ik zit een beetje in dubio. Ik neig meer naar de Home, maar zie daar best wat gemopper op. Maar de Alexa werkt niet optimaal op een dezelfe manier. Dus wie kan mij helpen met wat advies, en het liefst met wat onderbouwing.

Vriendelijk groetend.

De Alexa integratie is momenteel beter dan Google Home (Assistant). Ik gebruikt toch de Google Assistant maar dan in samen werking met gBridge. Hier moet je wel het een en ander voor configureren maar werkt wel aardig goed.

Als je geen van beide nog hebt en je wilt niet te veel configureren dan zou ik voor Alexa gaan al wordt de integratie voor Google Home binnenkort (hoop ik) wel sterk verbeterd.

1 Like

Ik heb zelf net een Echo besteld, om precies dezelfde reden; Alexa kun je al wel dingen vragen zonder “Tell Homey” of “Ask Homey”. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, hij komt pas eind deze maand.