Een device zoals hue lamp een engelse en Nederlandse naam geven om 2 talig aan te sturen

Beste,

Misschien een rare vraag, ik heb hier een Alexa en ook een Google Home, mijn apparaten hebben een engelse benaming zoals light livingroom, nu zit ik met het volgende.

Kun je een lamp bijvoorbeeld ook twee namen geven, idee hierachter is dan dat ik deze via twee talen kan bedienen.

Mijn partner kan dan Nederlandse opdrachten geven en ik kan in het Engels blijven communiceren.

Alvast dank voor het meedenken hierin.

Dit is geen rare vraag hoor. Ik heb hier zelf ook al eens aan zitten denken, alleen niet per se met tweetalige namen, maar met aliassen. Door aliassen te kunnen gebruiken zou je ‘huiskamer’ en ‘woonkamer’ beide kunnen gebruiken. Nu wordt slechts een van de twee herkend en moet dat bekend zijn bij iedereen die wat wil schakelen.

Dit kan je simpel met een flow doen. Als “…” gezegd wordt dan “…” aan of uit

Maar dan moet ik voor elke ruimte/alias en elke lamp weer extra flows gaan maken. Ik kan nu alle lampen in de huiskamer prima bedienen zonder daarvoor een flow te hebben gebouwd. Datzelfde zou ik ook voor ‘woonkamer’ willen, maar dat kan dus niet. Dan moet ik flows gaan maken.

Klopt, als je bijvoorbeeld zou kunnen instellen livingroom = woonkamer en woonkamer = livingroom ben je er al.
Helemaal mooi als je een reeks zou kunnen maken, dan kunnen meerdere benamingen een ding betekenen en de actie hierop uitvoeren.

Zit even wiskundig te denken.