Eenmalig een bericht sturen

Als de temperatuur lager wordt dan 0 wil ik een bericht ontvangen. Maar nu krijg ik bij elke verandering onder 0 een bericht. Als de temperatuur weer boven 0 komt en daarna weer zakt, wil ik weer een bericht. Moet ik meerdere flows maken en hoe?

(post deleted by author)

9 Likes

Weer op zoek naar een leuk tegeltje? :joy: :joy:

3 Likes

Ik heb deze twee flows aangemaakt. (wel met een iets andere tekst…:slight_smile: )
bedankt voor de snelle reacties en uitleg

1 Like

@Piet_van_der_Meulen Ik zag dat je deze flows hebt gemaakt, maar werken ze ook of heb je buiten de tekst nog meer aangepast?

Vond hem eigenlijk een beetje ongepast voor op dit forum. Maar ieder zijn ding zeg ik dan maar :grin:

Daar zijn de meningen over verdeeld gezien de likes die hij krijgt op zijn post

Het moet eerst gaan vriezen om te merken of het werkt. Ben wel benieuwd. De verpakking stoort mij niet.

Wie kan me helpen met deze flows. Ik wil een eenmalig bericht ontvangen als de temperatuur te hoog is. Met deze flows krijg ik nog steeds meldingen.

Ik gebruik een variabele om te checken of hij blijft stijgen of niet.
Dus:

Als koelkast warmer dan x én warmer dan opgeslagen variable
dan
geef een melding én zet de huidige temp in de variabele
of
zet de huidige temp in de variabele

Dan krijg je alleen meldingen als de temperatuur blijft stijgen

Bedankt voor je reactie.
Je oplossing is niet wat ik voor ogen heb.

Ik wil uitsluitend een eenmalige melding ontvangen als de temperatuur boven de 7 graden uitkomt. Met mijn flow krijg ik bij elke temperatuurstijging boven de 7 graden een melding en dat is nou net niet de bedoeling.

ALS temp boven de 7 komt DAN stuur melding EN schakel deze flow uit.

Wat @Rocodamelshekima zegt.
Maar dan wel ergens een keer de flow weer inschakelen als de temperatuur weer onder de 7 zakt. Ik neem tenminste even aan dat dat je bedoeling is.
Ook dat kan overigens met een ja/nee boolean of een variable.

In de eerste flow is de naamgeving niet goed. Je schakelt ‘Koelkast’ uit, terwijl de flow ‘Koelkast goed’ heet.
Ik weet niet wat je nu uitschakelt :joy:

Het maken van dit soort flows zal in de toekomst een stuk makkelijker worden.
één van de toevoegingen van 6.1.0 is de mogelijkheid een ALS kaartje met “als een waarde groter of kleiner word dan…”

[Flow] Add Flow card triggers “When capability becomes greater/less than…”

De V6.1 firmware heeft een nieuwe functie die dit in de meeste gevallen kan vereenvoudigen: Triggers voor “Als … groter/kleiner wordt dan …”. Deze werken alleen als de waarde van boven een limiet naar eronder gaat, of andersom. als de waarde dus verandert maar groter blijft / kleiner blijft, gebeurt er niets.

Deze nieuwe condities zijn wel weer tricky als je twee of meer condities wilt combineren. Dan is het wel opletten geblazen dat je ook bij de tweede conditie verandering goed test. Het wordt dan immers van belang welke conditie het eerst optreedt.