Eerste Setup Homey

Hoi,

Ik heb voor het eerst een Homey gekocht. na veel erover gelezen te hebben leek dit mij de beste oplossing voor mijn slimme huis.

Nu loop ik alleen al vast bij de setup (dat belooft wat).
om de setup te beginnen (via setup.athom.com of de app) moet je verbinden met de setup homey wifi. Als ik verbind geven mijn mac, iPhone en windows laptop allemaal aan dat er geen internet is (mac geeft ook aan dat hij zichzelf een ip heeft toegewezen) en kom ik dus niet verder in de setup.

Zouden jullie mij kunnen helpen, want ik weet niet meer wat ik moet doen.

Dat er geen internet is klopt, want je zit op een gesloten WiFi netwerk. Maar ik begrijp dus dat als je je iPhone aan dat netwerk koppelt, en daarna weer terug gaat naar de Homey app, de setup niet doorloopt?

Ja dat klopt. Maar eigenlijk connect het netwerk ook niet op de goede manier (het bolletje blijft draaien), daarom ook naar mijn mac en windows toe gegaan. Ik krijg in de app dat het niet gelukt is en dat ik het opnieuw kan proberen.

Bij de webpagina lukt het verbinden wel beter, maar daar kan ik niet op het knopje verder klikken.

Ter verduidelijking 3 foto’s

Helaas mag ik er maar 1 posten

Je bent niet de enige waar dit bij gebeurt, maar ik heb nog niet echt een oplossing kunnen vinden. Eventueel zou je het IP-adres handmatig kunnen invoeren, maar ik weet niet welk IP-adres Homey gebruikt in de setup modus. Misschien als je als (eigen) IP-adres 192.168.1.10 invoert met subnetmask 255.255.0.0, dat het dan wel verder wil.

Gelukkig ligt het niet aan mij, maar hopelijk is er wel snel een oplossing.

Ik heb naast 192.168.1.10 ook nog wat andere adressen geprobeerd, maar helaas wil dat ook niet baten. Op het moment dat ik een adres invoer krijg ik wel een vink bij de netwerk tab. alleen kom ik niet verder in de app.

Ook niet als je de app afsluit (op iOS dubbelklikken op Home en dan de app naar boven schuiven om 'm geforceerd af te sluiten) en weer opnieuw opstart?

Nee helaas ook niet. Ik heb daarnaast ook de homey herstart, helaas heeft dat ook geen effect.

Beter?
Gebruik je de Chrome browser?

Sorry de uitleg was een beetje waardeloos. Bij mijn mac en windows leek het beter te gaan, maar was een beetje hetzelfde verhaal.
Ik kan niet op volgende drukken als ik met de homey verbonden ben.

Ik heb safari en firefox gebruikt.

Chrome browser proberen!

Helaas werkt dat ook niet :frowning:

Iets van een firewall/Pi-hole die het tegen houd?

Pi-hole is al een paar weekjes offline (en zal dus niet werken). Omdat ik nog niet met het netwerk ben verbonden lijkt dat ook niet de reden te kunnen zijn.
Verder geen firewall die iets tegenhoudt.

En je hebt ook een netwerk die alleen 2.4 WiFi doet en 5 uitgezet?
Mixed is niet een goeie optie bij verbinden. 5 uitzetten en alleen 2.4 is the way to go.
(Deze moet wel werken hoor want dit was mijn laatste optie voor vandaag) :wink:

Ik had alle 5ghz netwerken uitstaan toen ik het vanmiddag probeerde. nu staan ze weer aan (gesplitst), maar helaas werkt het op geen enkele manier. Ik ga het nogmaals proberen om alle 5ghz uit te zetten.

Bedank in iedergeval voor jullie hulp. Ik zal support ook nog even een mailtje sturen.

2 Likes

Misschien is een volledige factory reset ook nog een optie om even te testen, https://support.athom.com/hc/en-us/articles/360024602314-How-to-factory-reset-Homey

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb het geprobeerd, omdat ik daar ook veel op het forum over las. Maar ik krijg het niet voor elkaar dat hij gaat aftellen.

Update 13:00
Ik kan als nieuwe gebruiker niet meer een reply posten de komende 7 uur, maar weet wel dat ik het lees.
Onderstaande oplossingen geprobeerd, helaas zonder effect. Hopelijk krijg ik ook nog snel reactie van support.

Update 15:30
Ik heb de Homey omgeruild bij de media markt. Nu maar hopen dat deze het wel doet.

Update 16:00
De Homey werkt. Eigenlijk geen problemen meer met het niet verbinden met het netwerk etc. Alles ging in 1x goed!

Als je hem op z’n kop houdt zou hij dat moeten doen, zo niet dan lijkt het dat er iets niet helemaal goed is met je device

1 Like