Emulera temperatursensor

Hej
Precis köpt en Homey och börjat koppla upp mestadels 433mhz prylar som jag redan hade.

Har grupperat tvÄ tempsensorer m.h.a appen och som visar lÀgsta temperatur precis som jag vill ha det för att mÀta utetemperaturen.

Men nu undrar jag om det Ă€r möjligt att med Homey att skicka vidare vĂ€rdet frĂ„n sensorgruppen som en virtuell tempsensor via 433mh sĂ„ att jag kan visa gruppens temperatur pĂ„ min “vĂ€derstation”( en oregon BAR688) sĂ„ man inte behöver titta i appen för att se utetempen?
I dagslÀget Àr det den ena av de grupperade sensorerna som visas pÄ den.

Mvh
Erik

Spontant skulle jag sÀga nej, dels för att sensorer normalt inte har stöd för att ta emot data och dels för att 433 normalt inte har stöd för att kontrollera enheter pÄ det sÀttet.

Inte att sensorn ska ta emot data, utan att Homey ska kunna skicka “fejkat” sensordata precis som den kan skicka fjĂ€rrkontrollskommandon till en brytare. (Med fjĂ€rr sĂ„ kan man ju “spela in” vilken knapp man trycker pĂ„ och sen fĂ„ Homey att skicka den signalen pĂ„ begĂ€ran.)
Den fejkade tempsignalen som homey sen skickar ut ska uppfattas av displayen pÄ vÀggen precis som om den kom frÄn den riktiga sensorn. Man behöver naturligtvis byta kanal pÄ den fejkade sensorn sÄ det inte blir krock. VÀderstationen och tillhörande senor har stöd för 3 kanaler.

Har inte satt mig in i hur signalerna ser ut, om de skiljer sig mellan fjÀrrkommandon och temperatursensor data, men eftersom den kan skicka fjÀrrkommandon tÀnker jag mig att den skulle kunna skicka tempdata ex vis en gÄng i minuten med rÀtt app?

Men det kan sÀkert finnas som du sÀger begrÀnsningar som gör att jag inte kan fÄ som jag vill :slight_smile:

Ah, du menar sÄ  tja
 det kan sĂ€kert gĂ„ pĂ„ nĂ„got sĂ€tt
 jag kommer inte pĂ„ nĂ„gon app som gör pĂ„ det sĂ€ttet vad gĂ€ller 433
 men det betyder ju bara att det finns en öppning för att skriva en :wink:

Jag har tyvÀrr fullt upp med annat sÄ just den bollen stÄr jag över. :slight_smile: