"en" kaartje met "de zon gaat onder over..."

Ik heb een contactsensor op mijn deur, nu wil ik op basis hiervan een lamp schakelen.
Echter wil ik dat deze lamp aanschakelt één uur voor de zon onder gaat. Echter kan ik enkel het kaartje “het is na zonsondergang” selecteren.

Iemand een suggestie?

Hier al naar gekeken?

Volgens mij met de Homey standaard oplossing alleen met veel rekenwerk mogelijk.

@RoyWissenburg
Wellicht dat ik niet duidelijk was, maar het gaat niet om de trigger maar om het “en” kaart, daar kun je deze keuze NIET maken :slight_smile:

1 Like

De link die @RoyWissenburg gaf met standaardfunctionaliteit van Homey heeft alleen de trigger met verschuiving, maar geen “en” kaartje. Het kan dan nog steeds, maar dan moet je een flow maken met de Als, die op de juiste tijd de flow aanzet die reageert op de deur (en later weer uit).

Zelf ben ik echter blij met de investering in een lichtsensor. Dat werkt beter en heeft véél meer toepassingsmogelijkheden. Bovendien gaat het licht dan ook aan als het buiten donker is door slecht weer.

@Dijker thnx!

Welke lichtsensor heb jij?

Ik heb een goedkope Aqara gebruikt. Ik wist niet zeker of die ook buiten kon, dus heb hem droog opgehangen door de onderkant van een plastic flesje babyolie ondersteboven op te hangen en het daar in te plakken.

Later heb ik achter een Hue outdoor motionsensor opgehangen. Duurder, maar ook een prima buitenlichtsensor, beweging en temperatuur.

De lamp aan zetten met een deurcontact en dan 1 uur voordat de zon onder gaat.
Zon ging vandaag onder rond 18:54 uur.
De flow wordt dan:
Als de deur open gaat EN het is 17:54 uur DAN schakel de lamp aan.
Ik denk dat je hier iets ander moet denken. Het idee is leuk maar gaat niet werken.
En zoals Edwin zegt kan je beter de lux meten en aan de hand daarvan de lamp aan en uit zetten. Meten=weten!

Misschien dat dit werkt. Met de zonnestanden app.

De -60 is een negatieve offset in minuten.

Ik heb bewegingssensoren van qara die volgens mij ook lux meten, ga het daarmee proberen

Het zou kunnen dat die alleen de lux doorgeven bij beweging. Dat is geen probleem als je bij beweging het licht wil aandoen, maar wel als je b.v. de zonwering ermee wil besturen.

klopt, idd enkel bij beweging :frowning: