Eneco Toon

Hallo, ik heb nogmaar net een Homey gekocht en ben bezig om alles van mijn Domoticz systeem over te zetten naar de Homey, op dit moment krijg ik de gegevens van mij elektro en gas meter via de P1 kabel en Domoticz op mijn Homey, Maar zoals ik al schreef wil ik Domoticz kwijt.
ik moet op dit moment alleen de P1 kabel nog over zetten en ja dat kan via een plugwise adapter. maar ik heb ook nog zo,n stekker welke bij een Toon zit waar je de P1 kabel op aan kan sluiten.
Is het mogelijk deze te gebruiken en te koppelen aan Homey, dat spaart me weer een plugwise moduul uit en dit ding heb ik er toch liggen, ik ga er vanuit dat dit ding ook draadloos werkt en via een of ander protocol naar de Toon stuurt

1 Like

Actually the meter adapter form toon is a zwave device and I used to have it connected to vera and even use to read another traditional meter (with led pulse).
I could install it on homey, but it recognize only generic device, no power. It just needs a very small driver for homey. If anyone is interested to develop it, I have the documentation somewhere.

yes please, I also have this adapter and will want to use it for the solar panels, for example