Energie Flow reset waarde van de metingen naar nul?

Hoe kan je de Energie metingen resetten?
Ben wat aan het puzzelen met slimme meters etc maak hoe krijg ik de waardes van de metingen terug naar nul?

dit is te cryptisch :wink:
waar kan ik wat doen?

ik heb nog geen flows,
enkel op de smartphone het Energy tabblad,
in de browser https://insights.homey.app/ waar ik de grafieken aflees

Hoi Roy,

ik gebruik geen Flows, enkel de Homey basisfunctionaliteit van https://insights.homey.app/

hier lees je in de grafieken je huidig elektrisch vermogen van de slimme meter uit en je gebruikte kWh

deze waarden wil ik dus resetten naar nul om opnieuw te beginnen

makkelijkste manier is de apparaten verwijderen en opnieuw aanmaken maar dat moet makkelijker kunnen lijkt me

had het apparaat gisteravond al verwijderd en weer toegevoegd
beginstand is dan weer nul

erg omvangrijk om een tellertje te resetten Athom!

Nou nou, poe poe. Even een keer verwijderen en weer toevoegen. De wereld vergaat zowat.
Misschien is het niet zo gebruikelijk om dit te willen resetten?
Daarnaast staat er een heel mooi prullenbakje bij je insights grafiek, daar wel eens naar gekeken?

beste Peter,

wat is er mis om te verwachten dat je vanuit een basisinstelling een simpele reset kan uitvoeren?
en ja het wordt omvangrijk wanneer je op deze manier van 10+ apparaten even de teller wilt resetten naar nul!

heb je zelf de prullenbak al eens geprobeerd?
wanneer je bv. de grafiek energie actief hebt en je verwijderd deze, hoe krijg je deze dan weer simpel terug in het overzicht?
naast de prullenbak mist dus de + om een grafiek toe te voegen en het overzicht naar eigen inzicht te gebruiken

en om het even helemaal correct te maken en de juiste eenheden te gebruiken
de term energie is foutief in de grafiek, deze behoort vermogen te heten (energie = vermogen * tijd, oftewel de energiemeter met de eenheid kWh)
de grafiek stroom, heeft geen toegevoegde waarde want hiervoor is de grafiek stroomverbruik
de naam voltage hoort spanning te heten

Athom mag best wel wat kritischer zijn op hun eigen werk wat mij betreft…

Heb je je slimme meter zelf al eens geprobeerd te resetten? Of de unit die de waardes van je slimme meter aan Homey doorgeeft?
Daarnaast heb ik altijd geleerd dat vriendelijk iets vragen meestal beter werkt dan iemand een sneer geven… :innocent:
At your service: support@athom.com

Goedemorgen Peter,

naar mijn idee was het geen sneer maar een verontwaardigde constatering…

Zo zie je maar weer hoe het schrift door een ander opgepakt kan worden.

Maar je idee / tip werkt!
Ik heb in de Gosund SP111 nog eens rondgekeken en in het tabblad Sensors Energy Count resetten en je grafiek bij Insights gaat naar nul…

Dank!
Fijne jaarwisseling…

Dag Roy,

hierin verschillen we blijkbaar van mening, Athom heeft zelf de Insights / Energy geintroduceerd in het basisfunctionaliteit…

En waarom de Homey…?
Ik had al een “Veilig Thuis” demo systeem draaien als vrijwilliger van onze Cooperatieve Glasvezelnetwerk, daarnaast wilde ik graag inzicht krijgen in mijn energieverbruik.

Het Veilig Thuis systeem is opgebouwd met Heiman componenten, helaas het type procotol Zigbee en geen Z-Wave.
Hiervoor is een Zigbee rewrite vanuit Athom nodig om de Heiman componenten die ik heb i.c.m. Homey in te kunnen zetten als een “beveiligingssysteem”

Daarnaast heb ik een Logitech Harmony Elite voor de AV-set i.c.m. DVB-C decoder en TV welke ook een aantal kaku’s in/uitschakeld.

Je ongetoetste aanname om de Homey enkel te gebruiken voor het uitlezen van Energieverbruik is onjuist.

Geen probleem, ook een goed en gezond 2020!

1 Like