Energieverbruik Neo coolcam PIR v2

Een tijd terug een nieuwe Neo Coolcam PIR v2 gekocht. Wat mij opviel aan deze nieuwe PIR is dat de gevoeligheid in vergelijking met V1 een stukje slechter is maar buiten dat viel mij het energieverbruik ook erg tegen.

Heeft iemand anders een vergelijkbaar iets dat na een maand de batterij al is leeg getrokken?!

oftewel leeg na amper 3 weken…

Ik heb drie weken geleden een nieuwe batterij geplaatst in V2 pir in de woonkamer en hij staat nog op 100 procent. En daarvoor was het een paar maanden geloof ik

Ik heb 4 pirs en na maanden gebruik nog steeds geen lege batterijen

Zijn het allemaal V2? Ik heb er nog een van neo. Een v1 en die werkt als een tierelier

En zojuist is de V2 in de hal weer leeg gegaan. Nog geen twee weken. Er is niks in het netwerk veranderd dus ik vraag mij dan eigenlijk af of dat een fout in die pir is of dat de v2 gewoon niet zo lekker om kan gaan met Homey

Zo juist ook eindelijk mijn coolcam PIR v2 binnen.
Maar wat ik vreemd vind is dat hij geen beweging ziet ik krijg wel Temp en Lux en ook de batterij inhoud maar niet dat ik er voor langs loop jullie nog tips?

Als je er langs loopt brand het lampje dan wel eventjes? Je zou als je niks aan de instellingen aanpast een rood ledje moeten zien flitsen als je er langs loopt

De aller eerste keer wel maar daarna helaas niet meer.
En wat ik dan wel terug zie is dat het apparaat na een een paar uur elke minuut beweging ziet ook als er geen beweging is.
De batterij loop dan ook snel leeg.

Zou het een range issue kunnen zijn? Zou je eens op http://developers.athom.com en dan het kopje zwave kunnen kijken hoe dat de pir aan homey zit?

Het klinkt alsof wake-up interval erg kort staat.Dit is in te stellen in de Homey app bij de geavanceerde instellingen van het apparaat. Persoonlijk zou ik hem op 21600 seconden of langer zetten.

Hier heb ik een paar onbekende node in staan deze heb ik er net uit gegooid en ga morgen weer even testen.
Wat is trouwens de range is dat dan de afstand van het apparaat naar Homey. Heb ook problemen met de plugs van Neo Coolcam maar deze heb ik inmiddels weer verkocht.
Maar die zouden het ook niet goed gedaan kunnen hebben door die onbekende node bedenk ik me nu.

Ik heb al een aantal maanden 2 Neo pirs. Tot nu toe geen lege batterijen. Ik heb 2 fibaro,s die hebben wel steeds lege batterijen, geven verkeerde lux door en vliegen steeds op bewegings alarm als er niemand thuis is. Ik heb ook meerdere Neo plugs, ook geen problemen mee tot nu toe, op 1 na, die had ineens uit het niets kortsluiting. Hij zat onbelast in de gang, en midden in de nacht pang. Zat ik in het donker :wink:. Nieuwe van me Chinese vrienden gehad.

1 Like

hoe heb je dat gedaan?

Eerst geprobeerd te repareren dit lukte niet zo als ik al had verwacht. Daarna kreeg ik een extra knop te zien remove. En heb ik ze verwijdert.

Wat is precies de functie van de wake-up en de bijbehorende interval?