Enphase zonnepanelen toevoegen

Beste lezers,

Laatst heb ik mijn Homey ge-update naar de nieuwste versie. Ik ben alles opnieuw aan het instellen wat niet helemaal lekker werkt, zoals bijvoorbeeld mijn zonnepanelen. Helaas krijg ik deze niet goed toegevoegd. Is de app Solar Panels (nog) niet compitabel met de nieuwe update? Voor de update werkte het wel en kreeg ik mijn inzichten goed binnen.

Ik heb een Enphase systeem en heb de juiste gegevens voor System ID, API key en User ID. Helaas krijg ik de volgende foutmelding: Could not find that PairSession.

Kan iemand mij verder helpen?

1 Like

Ik heb precies het zelfde probleem en zit ook op een oplossing te wachten…

1 Like

Werkt bij mij hier wel met Enphase.
Ik heb wel de 2.4.0 beta versie draaien.

Wel heb ik te maken met dat de waarde van het actuele vermogen niet klopt (watt). Het totaal opgewekte energie (kilowattuur) die klopt wel.
Dit is een probleem van Enphase omdat hun api niet de juiste waarde geeft.
Hiervoor heb ik al oplossing aangedragen bij de ontwikkelaar.

1 Like

Bedankt voor jullie reacties. Opvallend dat MartijnL hetzelfde probleem heeft als mij en Robk niet. Wellicht komt het omdat je de beta versie draait. Draai jij ook de standaard versie MartijnL?

Wat ik ook probeer ik krijg het niet werken. Heb de standaard app

ik heb het zelfde issue. app versie 2.4.0
type panelen zijn Omnik.

Vrees dat we moeten wachten op een update…

Gisteren heb ik mijn Homey geupdate naar versie 2.1.0. Daarbij heb ik de beta van de app Zonnepanelen draaien. Gisteren had ik al goede hoop, want ik kreeg mijn zonnepanelen toegevoegd. En vandaag heb ik data binnengekregen in Insights. Ik hoop dat het voor jullie nu ook werkt.

Waar heb je die vandaan? Is dit te vinden op je webpagina van je lokale envoy installatie?

Deze gegevens zijn op diverse plekken te vinden. Het is een beetje zoeken in het begin en een uitgebreide tutorial is er helaas niet (of nooit gevonden).

Je moet een account hebben via https://developer.enphase.com. Hier moet je namelijk de API toegang verlenen tot je systeem. Op https://enlighten.enphaseenergy.com vind je de overige gegevens om alles toe te voegen aan Homey.

Thanks,
ik ga ’t eens proberen.

Helaas, werkt (nog) niet. Homey versie: 2.1.0, App versie: v2.5.0 - 20.03.19 =>

Error: Er is een onbekende fout opgetreden [unknown_error]

De zonnepanelen app heeft bij mij nooit lekker gewerkt en sinds de laatste update helemaal niet meer.
Nu heb ik op PvOutput een parent systeem met twee child systemen. Voor alles wil ik een apparaat aanmaken.
Ik zie in PvOutput wel een Api voor het totale systeem, maar niet voor de child systemen. Waar haal ik die Api’s vandaan?

werkt helaas niet met mijn enphase.

Deze week moest ik mijn zonnepanelen opnieuw toevoegen aan Homey n.a.v. een update. Ook deze keer is het weer gelukt. Wellicht dat je ergens iets fout doet of dat je de verkeerde informatie invult/gebruikt? Enige nieuwe was dat de app deze keer enkel 2 van de 3 gegevens nodig had, namelijk mijn API key en mijn User ID.

Homey versie 2.1.1
Zonnepanelen app v3.0.6

^ Edit
Excuses. Het valt me op dat het toevoegen probleemloos ging, maar helaas komen de inzichten niet goed binnen…

heb de panelen weten toe te voegen maar nu heb ik het volgende probleem.

typeError productiondata.reduce is not a function

Ik krijg helaas dezelfde foutmelding. De recente updates aan de app hebben het nog niet opgelost.

Probeer 3.0.9 deze moet het wel goed doen.
In geval van problemen device verwijderen en opnieuw toevoegen

Ik zag jouw intensieve contact via github, dankjewel daarvoor. Want deze laatste update heeft het voor mij opgelost, de data komt binnen.

Beste Sejoerd,

Kun je mij vertellen op welk tabblad bij https://enlighten.enphaseenergy.com ik de API gegevens kan vinden? Ik heb de app Zonnepanelen van Diederik Bakker toegevoegd. Die vraagt om een API key en een user ID.
Ik heb zover ik weet geen toegang tot de developer pagina, maar volgens mij staat API aan. Dat zei mijn installateur in ieder geval ook. Echter wist hij me ook niet te vertellen waar ik de API gegevens kon vinden.

Alvast bedankt!

Je hebt een account nodig op https://developer.enphase.com om je API key gegevens te achterhalen. Dit heb ik toentertijd zelf geregeld buitenom mijn installateur. Ik vermoed dat je hier toch een account moet aanmaken en je systeem verder moet instellen. Ik hoop dat het lukt!