Homey Community Forum

Enphase zonnepanelen toevoegen

Ik hoop het ook. Ik heb gisteren al een mail gestuurd naar Enlighten. Wacht nog op reactie. Je mag ze niet bellen als eigenaar van panelen. Sturen je door naar je installateur.

Met vriendelijke groet,

Jurgen van de Wouw

P.S. Deze mail is verzonden vanaf een mobiel apparaat en kan dus kort en bondig zijn.

Hoi Sejoerd,

Bedankt, het is gelukt! Nu nog eens kijken of ik ook iets nuttigs kan met deze koppeling. Dat heb ik nog niet bedacht. Ik zat nog vast op het punt dat ik zag dat Homey met Enlighten overweg kan, dus ik moest die koppeling uiteraard hebben. Een voorbeeld van een nuttige flow is welkom!

Goed om te lezen dat het gelukt is! Ik volg onderstaand topic voor nuttige flows:

1 Like

Geprobeerd om enphase toe tevoegen,met homey 2.5.2 krijg echter de foutmelding error: could not find that pairsession

Hallo,

Ik heb sinds deze week Enphase zonnenpanelen op mijn dak liggen en wil deze aan Homey toevoegen. Ik heb het volgende gedaan:

• account aangemaakt op developer site van Enphase.
  • Daar een API gemaakt en geactiveerd.

Als ik deze API en user id invul dan krijg ik de foutmelding: Error :[object Object]

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Sjoerd,

Kan jij ook aangeven waar ik mijn user id kan vinden? Ik zie namelijk een systeem id en een locatie id maar geen user id.

Het is voor mij ook weer even zoeken. Bij mij werkt het en dan durf ik er ook niet meer echt aan te zitten.

Op https://developer.enphase.com onder Applications vind ik mijn API key.
Op https://enlighten.enphaseenergy.com onder Account staat je User ID. Deze vind je onderaan dikgedrukt. “Uw gebruikers-id is xxxxxxxxxxxx”.

Ik hoop dat dit je verder helpt.

1 Like

Weet niet wat er nu anders is, maar met deze linkjes nogmaals geprobeerd en het werkt.
Voor user ID moet je nog ff door naar instellingen en nog al ver doorscrollen.

Ik heb het nu gevonden en het werkt!
Wanneer je trouwens via de developer pagina de API key activeerd komt ook je gebruikers-id in het veld te staan.

1 Like