Ervaring met custom Telegram bot?

Ik verstuurde een snapshot naar de “openbare” Homey Bot. Inmiddels heb ik een eigen bot aangemaakt maar als ik nu een flow wil toevoegen waarbij ik via Telegram een snapshot wil sturen, moet ik een gebruiker selecteren. Echter zie ik hier géén gebruiker…

De oude flows die ik ingesteld heb toen ik de “openbare” bot gebruikte werken nog wel gewoon, hier staat nog wel een gebruikersnaam, maar deze kan ik bij een nieuw kaartje niet selecteren/invoeren…

En je bot al een /register gestuurd?
Staat in je app settings.

Had ik allemaal gedaan, helaas zonder succes…

Vervolgens app verwijderd, Homey opnieuw opgestart. App opnieuw geinstalleerd en ontving toen een nieuwe/andere register id waarmee het wel is gelukt :slight_smile:

1 Like

Ik heb deze register link gedaan en ook een reactie gekregen van de standaard Homey bot… Wanneer ik een test doe krijg ik ook een Telegram bericht binnen. Maar deze is nog wel de standaard HomeyBot (@athomhomey_bot). Klopt dat?

En hoe kan ik hem naar een groep sturen? Nu kan ik alleen bij de ontvanger mijn eigen naam kiezen namelijk… Ik hoor het graag!

App opnieuw installeren, als het goed is ontvang je dan nieuwe registerkey, deze gebruiken bij je custom bot.

Naar een groep sturen weet ik niet, ben wel benieuwd :slight_smile:

Dus eigenlijk gewoon de stappen opnieuw doorlopen? Volgens de app staat alles goed maar ik kan mijn eigen bot niet vinden in Telegram…

Je moet registerkey in je bot activeren. Je hebt wel je eigen bot al aangemaakt?

Je kan een eigen bot opzetten (heb je volgens mij al gedaan) en een groep aanmaken, daarin koppel je dan gebruikers EN de aangemaakte bot (even zoeken op @naam_bot), vervolgens maak je de bot ADMIN! anders mag hij daar niet posten.

Ik neem aan dat je in de bot (in botFather) de optie Bot settings - Allow groups op disabled zet (doe je dat niet dan kan iedereen jouw bot toevoegen en potentieel informatie zien die er gepost wordt door de bot. Deze setting kan je dus aanpassen in BotFather (waar je dus ook de bot hebt aangemaakt), met het commando /mybots → Bot settings → Allow groups

Vervolgens (NA het toevoegen van de bot aan de groep en deze ADMIN is) draai je het /register xxxxx commando in de groep (hoeft niet in de bot zelf, mag wel, in dat geval heeft iedereen met toegang tot de bot daar ook een kopie). Heb je het dus daar al gedaan en wil je dat niet dan kan je in de Homey Telegram app in de settings die “User” even verwijderen.

Let op: Om onduidelijke reden moest ik de Telegram homey app restarten voor ik de nieuwe “user/groep” zag in de settings, maar het werkte wel zonder deze restart