Ervaring met Tuya LSC action lichten en Homey?

Hi,

Ik heb thuis een viertal lichten van de Action hangen die zonder flows best redelijk op de homey reageren. Opzich tevreden, echter lijkt homey de connectie met deze lampen soms te verliezen. Zo heb ik een motiondetector die de lamp een volle dag netjes aan heeft gezet en gedeactiveerd, maar de volgende dag de lamp niet aanzette bij beweging. Overigens zet hij wel via de flow netjes nog steeds de lamp uit.

Iemand een idee hoe dit issue ontstaat? Zijn deze lampen gewoon wat labieler in samenwerking met homey?

1 Like

Misschien te ver van Homey zonder routers?

Gebruik je de Tuya Cloud app op Homey? Er zijn wat issues daar Tuya (weer) wat gewijzigd heeft. De ontwikkelaar is druk bezig het op te lossen. Een test versie met verbeteringen:

Edit: de ontwikkelaar meldt:

Hi Peter,

Betekent dit dat de connectie met Tuya en apparaat verloren wordt, of homey en apparaat? Dat laatste zou dat weleens heel goed kunnen. Ik gebruik inderdaad de cloud om connectie te leggen. Vanuit de Tuya app zelf gaat het eigenlijk altijd goed.

Router/modem, lamp en homey liggen allemaal binnen een afstand van een ruime 3 meter. Dat zou dan het probleem haast niet kunnen zijn denk ik.

Het laatste inderdaad.

  • Connectie van apparaat tussen Homey via “Tuya Cloud app” gaat soms mis.
  • Connectie tussen apparaat en Tuya app op je mobiel werkt zonder problemen.

En idd. als apparaat & homey & wifi router binnen 3 a 4 meter van elkaar af staan, is dat het issue niet.

Thanks voor je informatie/hulp! Misschien een domme vraag hoor, maar hoe kan ik die Flow van Maurits overnemen van Github? Hij geeft een als commando "Systeem > Een app is gecrashed Tuya cloud"dan…

Ik kan die optie/als-functie bij mij niet vinden en dus toevoegen aan mijn Flow.

Dan ga je even naar Meer/instellingen/experimenten en zet je “Power user” aan.

Held! Mijn dank is groot.

Hi Peter,

Hopelijk zou je nog een keer willen inhaken op mijn probleem. Inmiddels kan ik mijn Tuya verlichting gewoon weer gebruiken via Homey. Ook mijn beweginsmelder laat netjes in de app zien dat er beweging geconstateerd wordt.

Kortom, mijn Hue motionsensor toont Homey dat er beweging is. Werkt dus.
Homey herkent en bestuurt mijn Action Filament lamp prima. Werkt dus.
Mijn flow geeft aan dat wanneer er beweging is, de lamp aan moet springen.

TĂłch, blijft de lamp uit. Ook als de bewegingsensor in de app aansprint. Ik heb een andere lamp geprobeerd zonder resultaat. De flow heeft eerder een volle dag netjes gewerkt.

Heb je enig idee? Zou een Hue lamp met Bridge dit probleem tackelen? Waar kan dit aan liggen?

Vast dank!

Deel je flow even als je wil.
Maarre, apart, vooral als t een dag heeft gewerkt. Als je Tuya Cloud app herstart, en dan de bewegingsmelding activeert, werkt het dan?
En, niet onbelangrijk, hoe vaak geeft de bewegingsmelder een melding als er beweging blijft? BlĂ­jft hij dan de flow en dus de lamp triggeren?
1 melding per halve, of per minuut is denk ik de max voor de firma Tuya.

Tip: Bij “vage” dingen, of nieuwe flows, maak ik bij DAN altijd n kaartje met een pushmelding of notificatie. Dan kan ik zien of de flow zelf werkt.

Hi Peter,

Bedankt voor je antwoord. Allereerst bij deze de Flow:

Als je Tuya Cloud app herstart, en dan de bewegingsmelding activeert, werkt het dan?
Helaas niet, heb ik inderdaad al geprobeerd

En, niet onbelangrijk, hoe vaak geeft de bewegingsmelder een melding als er beweging blijft?
Hij blijft reageren zolang hij beweging blijft zien. Die eerste dag bleef de lamp gewoon aan als er beweging bleef. Mogelijk dus teveel prikkels bij langdurig gebruik, maar er ontstaat ook geen eerste actie.

BlĂ­jft hij dan de flow en dus de lamp triggeren?
Dat denk ik wel inderdaad.

1 melding per halve, of per minuut is denk ik de max voor de firma Tuya.
Zou hij bij een eerste melding niet aan moeten springen, of is dat direct overload? Je zou verwachten dat hij het dan ook niet een dag gedaan zou hebben.

Tip: Bij “vage” dingen, of nieuwe flows, maak ik bij DAN altijd n kaartje met een pushmelding of notificatie. Dan kan ik zien of de flow zelf werkt.
Slim, ga ik zeker even testen!

Hi Peter,

Besefte mij ineens dat deze niet meer werkte nadat ik de tijdconditie toe had gevoegd. Deze kaarten verwijderd en het werkt weer :partying_face:

AaAAaAAAaahhhhh !!
Haha, wel heel herkenbaar hoor. In je eigen “slimmigheden” tuinen :wink:

Mocht je nog problemen met tuya krijgen, kijk dan even naar een pauze optie vwb de triggers vanuit je bewegingsensor.
Je kunt bv een zandloper van 15sec starten bij een melding. In het EN veld n kaartje “Zandloper loopt niet” toevoegen

Echt he… zucht. Je kunt je helemaal suf brainstormen. In principe was er niks mis met de flow toch? Het lijkt alleen de samenwerking teveel in de weg te staan. Bedankt voor je hulp en tip, ik ga die zandloper zeker even toevoegen. Was al benieuwd waar en hoe ik deze kon plaatsen :smiley:

1 Like

I.p.v. de zandloper: Kheb net op YT een filmpje gezien over het gebruik van Zones. Ik wist nog niet echt waar dat nu goed voor was, maar het zal jouw probleem denk ik wel kunnen tackelen.

Perfect! Hij is ingesteld en vol werkend. Ik weet niet of hij direct anders functioneert behalve de 1 minuut delay m.b.t. het aantal detecties, maar ik kan nu de voordeur ook toevoegen in deze zone. Ben er dus absoluut bij gebaad :smiley:

1 Like

Mooi! Fijn dat je t even laat weten.

Ik ben geen programmeur en heb de Homey ook pas een week of drie, dus niet heel erg ervaren maar volgens mij zat de fout met de tijden in de AND/OR
Jij had een AND.
Anders gezegd: de tijd moest tussen 06:00 en 08:00 AND tussen 16:00 en 00:00 liggen.
Tijd1
En dat kan natuurlijk niet, een tijd kan niet in twee tijdvakken vallen die niet overlappend zijn.
Je moet er dus een OR tussenvoegen.


Correct me if i’m wrong :smile:

1 Like

Scherp!