Ervaring slide gordijn systeem

Heb 3 slides nu ~ een half jaar en ik moet zeggen dat ze goed functioneren. Zowel via app, homey als met de hand.
Wanneer je de gordijnen vanuit het midden opent (jou situatie) dan is alle mechanica, behalve de draden dan (die worden voorzien van continue spanning/trekkracht door een veer in een van de karren die je aan je gordijn monteerde en hangen dus niet zichtbaar door) onzichtbaar verscholen achter de gordijnen.
Al ziet de motor er wel gelikt “apple-ish” uit.
Ik gebruik ze icm rails van de Ikea van 10 jaar geleden en paste prima.

Als iemand m wil kopen, homey/Athom heeft ze op hun eigen site in de aanbieding

https://homey.app/en-us/store/product/slide-smart-curtains/

Succes

Hier ook een tevreden gebruiker (heb hem nu een maand of 4). Gebruik hem voor vrij zware dubbele gordijnen en werkt zonder problemen. Enige is dat wanneer de motor meer krijgt moet zetten hij soms een tikkend geluid geeft. De heren van Slide geven aan dat dit een bekend ding is wanneer slide meer kracht moet leveren en toch “snel” moet sluiten/openen. Er komt een firmware update aan waarmee je de snelheid kunt aanpassen en dan zou het opgelost moeten zijn.

Buiten dat dus een zeer tevreden gebruiker hier van Slide.

Heb de Slide vandaag ook geïnstalleerd. Mooie deal op Tweakers Vraag & Aanbod (staan nu ook nog 2 op voor 200 euro in Utrecht).
Moet zeggen dat de installatie te doen is, als je beetje technisch inzicht hebt. Zo niet, dan is het toch wel een gedoe hoor. Mijn eega had het niet gekund… :slight_smile:
Dat kwartier red je zeker niet. Heb bijv een gordijnplank voor de gordijnen en dat soort dingen maakt het meteen lastiger. Maar te doen dus.
Werkt verder perfect! Vrij zware velours gordijnen, maar gaat in de middelste stand al prima! Dat tikkende geluid merk ik idd ook.
Integratie met Homey is ook een eitje, nu nog ff wat goede flows maken…

Voorbeelden zijn van harte welkom! Vooral die icm met een wake-up functie (wil mijn Philips Wake Up light vervangen.

1 Like

Werkt het ook als de gordijnen 1/3 om 2/3 sluiten? (Schuifpui) en dus niet ihm.

Probeer de link eens:

1 Like

Duidelijk :+1:

Met vriendelijke groet, Rolf