ESPEasy kant en klaar?

Hallo ik heb een vraag ik ben niet zo heel handig met een soldeerbout maar via onderstaande link kan je een kant en klare oplossing bestellen om je p1 van je slimme meter uit te lezen.
Echter is dit esp8266 module:
Wemos D1 mini lite (ESPEasy r120 special)
http://www.esp8266thingies.nl/wp/shop/
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
En is dit dan makkelijk uit te lezen via Homey?
Of is een Plugwise of youless oplossing dan nog makkelijker?

Die module zal niet direct met Homey gaan werken, verwacht ik, P1 lezers waarvoor al een Homey-app bestaat zullen een stuk makkelijker zijn om werkend te krijgen (maar wel duurder).

Nee geen ervaring mee.
Lijkt een leuk hobby project te kunnen zijn om werkend te krijgen in Homey. Beetje stunten, leuk.
Ingangspunten zouden kunnen zijn, espeasy 2.0, mqtt en dan een mqtt cliënt in Homey.
Of mqtt protocol ‘openhab’ kiezen in espeasy en dan kijken of mqtt-gateway app in Homey al zover is dat je daaraan kunt vastnieten?

Maar voor makkelijk en kant en klaar, zou ik iets anders kiezen.

Een youless/plugwise is natuurlijk het makklijkste van allemaal. Immers daar zijn al apps voor gemaakt. Maar als je electronica leuk vind zou ik niet weten waarom je dit niet zou moeten proberen.

En anders kun je altijd nog een raspberry pi w kopen met een p1 kabel zodat je met de raspberry pi het e.e.a. uit kunt lezen.

Ik heb wel ervaring met youless ls120. Plug&play. Heb het niet gekoppeld aan Homey, zie daar geen direct nut in. Misschien later voor de fun.

Ziet er slim uit. Je kan een koppeling maken zodra homeyduino weer goed werkt

Sinds gisteravond kan de mqtt gateway app praten met openhab via de Homie Convention. Een ‘alpha’ versie is te vinden op de Homie branch.