EZmotion 3 in een sensor niet herkend door Homey

Hoe krijg ik de EZmotion toegevoegd aan Homey? Toevoegen lukt wel maar homey herkent hem als een eenvoudig Z-wave module waar ik vervolgens niks mee kan. Wel een oude app gevonden uit 2017 maar die kan ik niet installeren op mijn Homey pro.

Deze app al geprobeerd? someZwave | Homey

Ja, maar bij toevoegen geeft Homey foutmelding dat er een onbekende fout is opgetreden. Er is nog een andere app van Express Controls welke ik wel in de app store op mijn pc zie maar niet in de homey app op mijn mobiel. Homey geeft ook foutmelding als ik hem push van pc naar Homey. Zit hier een comptabiliteitsprobleem tussen Z-wave en Z-wave+ o.i.d.? Dacht dat alle Z-wave producten wel herkend zouden worden maar dat is dus niet zo.

Die Express Controls werkt (naar eigen zeggen) alleen tot en met firmware v4, terwijl jij waarschijnlijk v5 gebruikt (wat de meest recente firmware is).

Maar als er geen app is, is de kans klein dat je de sensor werkend gaat krijgen.

Klopt inderdaad firmware v 5.0.4. Dank voor de tips. Ik heb er drie van liggen. Spijtig dat ik deze niet functioneel krijg.