Ezviz db1 deurbel met Homey werkend (via trucje icm kaku zender)

hij blijft bereikbaar via de ezviv app, maar kan ook via de hikvision app, zijn in principe dezelfde apps.

maar jij hebt beeld via rtsp op je Nas?
Vind ik knap, ik kreeg dat niet werkend, dat was voor mij juist de reden om te flashen.

Maar waarom wil je hem nu dan nog flashen, want behalve de ONVIF functie voor de synology is er verders niet.
Als je de synology app installeert kun je hem dan alsnog als camera toevoegen in Homey (als die via rtsp werkt).

Ik heb met de EZVIZ firmware gewoon beeld hoor binnen Synology Survailance Station. Inderdaad via rtsp. Motion detection gaat dan via SSS, niet via ONVIF en/of de camera zelf.

Het maakt niet uit welke je gebruikt. Ik gebruik zelf de Guarding Vision app, die heeft als voordeel dat je wel beeld hebt als iemand op de bel druk zonder dat je microfoon al meteen aan staat.
Enige nadeel is dat je de specifieke functies van de EZVIZ firmware verliest; je kunt het ding-dong geluid van de bel zelf (buiten) niet meer uit zetten, en (ik dacht ook dat ) de blauwe LED kan niet meer uitgezet worden als je een het Hikvision, LAVIEW, Nelly’s of RCA firmware flashed.

De beweging detectie heb je eigenlijk niet nodig voor een deurbel, je wilt toch pas beeld of iets weten als iemand aanbelt?
Die trigger krijg je van zwave of kaku module.
Daarnaast neemt je nas de beelden op en kun je daar ook regelen dat dit op beweging gebeurd.

Dus als je rstp werkend heb zie ik geen enkel voordeel in flashen van de firmware voor onvif gebruik.

Naast dat, volgens mij verlies je ook google home functionaliteit en de optie van de beltoon bij een andere firmware.

Eens, ik zit dan ook nog gewoon op de EZVIZ :blush:

Het is wel interessant dat RSTP bij Le_cactus wel werkt binnen SS… Ik heb in mijn vorige bericht te vroeg geroepen dat ik het werkend had binnen SS via RSTP. Hij leek het te doen, maar het beeld was bij nader inzien zwart.
Ik heb nu de HikVision Firmare erop gezet. Wat ik vervelend vind is dat er met de ONVIF-app binnen Homey nog steeds geen trigger is voor de bel. Ik moet dus nog steeds met een relais werken om via een ander slim apparaat de deurbel-trigger door te geven aan Homey. Een Snapshot laten versturen van de camera naar bijvoorbeeld telegram of de Google Hub is nu eenvoudig en bemoeienis van SS is hiervoor niet meer nodig omdat ik de camera rechtstreeks via de ONVIF-app kan aanmelden binnen Homey.

Ik ga nog even verder stoeien met Google; Ik kan de EZVIZ-app niet meer koppelen aan Google Home. Ik zie meer mensen met dit probleem en dat beperkt zich niet alleen tot de EZVIZ-app.

Zit dat sowieso wel in de ONVIF specificatie?

Dat gaat die ook niet doen, want de ONVIF app is een camera app en daar zit geen trigger in voor druk knoppen.
Daarnaast heb je de zwave module al gekoppeld, zodra je op je knop drukt weet die module al dat er iemand aanbelt en kun je de gewenste flows starten… (of via de KAKU)

Dat de GH niet meer werkt kan ook kloppen, de Hikvision firmware heeft immers geen GH ondersteuning.

Maar wat wil je nu exact met die bel bereiken?
Want als je een trigger wilt als iemand aanbelt dan heb je dat nu al.
Wil je beeld van de persoon die aanbelt dan heb je dat ook al via bv de originele APP, Homey heb je eigenlijk niks aan want in de Homey app kun je geen video beelden bekijken
Wil je de beelde opnemen, dan kun je dat nu ook via je NAS (met onvif).

Wat GH toevoegt aan het hele verhaal is me onduidelijk, GH bied niks extra’s namelijk.

Ik heb die deurbel nu inmiddels enkele maanden en je doet er verder eigenlijk niks mee, behalve als je niet thuis bent te kijken wie het is en melden ‘geef pakketje bij buren af svp’ of zoiets.
Als je thuis bent gebruik ik hem alleen om hem overal in huis te horen dat er iemand aan de bel staat, dat is ook alles…

Ik heb het allemaal werkend gemaakt, maar nu gaat het relais steeds verschrikkelijk ratelen na een korte tijd. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Weet je zeker dat je geen DC relais hebt in plaats van een AC relais?

Ja, dat weet ik heel zeker… Het is een Omron MY2N 12VAC (S) OMRON RELAIS LED 2P 12VAC

Het is meestal niet meteen, maar na een tijdje (varieert van 30 seconden tot een paar minuten).
Ik heb hem aangesloten zoals onderstaand schema, maar dan de bel vervangen voor een relais.
Gek genoeg is de werking van de relais prima, maar het ratelen kan niet goed zijn voor dat ding :wink:

hoeveel volt is je voeding, sommige zijn namelijk maar 8 volt

Als deze te laag is dan kan die dat ook doen.

Het is de bel zoals op het plaatje en ik heb het op 12V aangesloten. Ik heb het voltage gemeten en het is net iets onder de 12.

Ik heb een nieuwe relais besteld en een nieuwe relaisvoet; Kijken of het iets met contacten te maken heeft of een defecte relais.

Ik associeer het ratelen van een relais met dat er 50Hz wisselstroom op staat waardoor de contacten van het relais 50x per seconde open en dicht gaan.

Maar wat @B3rt zegt kan ook: als er een te lage spanning op het relais gezet wordt kan ie ook gaan ratelen. Misschien dat ie bij het indrukken van de bel wel 12V krijgt, maar (om één of andere reden) op een later moment een lager voltage. Dat zou je het een multimeter moeten uitvinden.

Ik ga eerst het relais en de relaisvoet vervangen om zeker te weten dat die in ieder geval goed zijn.
De relais lijkt af en toe ook geen “lekker” contact te maken.
Oorspronkelijk staan de schema’s uitgelegd met 24V. Ik ga ook eens een 24VAC relais bestellen en dan alles aansluiten op 24V om te kijken wat dat doet. De camera zou hier prima mee overweg moeten kunnen.
Als hij dan blijft ratelen, dan kan het bijna niet anders dan dat de Powerkit defect is, of de Powerkit kleine stroompjes afgeeft die voor een mechanische bel normaliter geen effect heeft, maar voor een relais misschien wel!?
Dank voor het meedenken!

De relaisvoet vervangen, het relais vervangen voor een 24VAC en het aangesloten op de 24V van de deurbeltransformator en nu werkt alles vlekkeloos!!! Dank allemaal voor het meedenken!

Nu heb ik sinds een dag of 2 problemen, de bel gaat af terwijl er niemand op drukt, dan bedoel ik dus de bel via de KAKU unit.
Het relais blijft open staan dus…

Ik vermoed dat de powerkit defect is…
Als die powerkit er tussen zit dan stopt na een tijdje ook de Ezviz bel (alles gaat uit en is offline), enkel door de stroom eraf te halen doet die het weer.
Echter na tijdje weer zelfde verhaal, heb spanning gemeten en die is gewoon aanwezig bij de bel.

Haal ik die powerkit er geheel tussen uit blijft de ezviv wel werken, maar ja dan doet die hele relais natuurlijk het niet en kan ik niet aansturen met Homey…

Moet nu gaan onderzoeken hoe ik die power unit kan vervangen.

Jammer dat de bel niet met IFTTT werkt, je kan hem wel toevoegen en hij wordt ook herkend in IFTTT alleen ik kan geen trigger vinden die werkt als je op de knop drukt, dat zou de beste oplossing zijn voor nu…

Dat is balen. Ik neem aan dat er op de power unit ook garantie zit?
Zo niet, dan hoop ik dat je ze uberhaupt ergens los kunt kopen.
Er zullen genoeg eigenaren van een DB1 de Power Unit niet gebruiken, maar weet die maar eens te vinden!

Ik had er in het begin ook last van. Heb ergens gelezen dat het met de IR led te maken had. Sinds ik die heb uitgezet doet het probleem zich niet meer voor :flushed:

Heb ezviz gebeld vandaag en gevraagd waar die IFTTT ondersteuning is waarmee ze adverteren.

Als die er zou zijn heb je dat helemaal niet nodig, dan koppel je hem aan IFTTT en dan een trigger: als bel wordt ingedrukt start Homey flow ‘deurbel’ (of zoiets).

Maar als ze dit niet aanbieden ga ik vermoedelijk toch opzoek naar een alternatief, de vraag is alleen wat.
Blijkbaar is het ‘rocket sceince’ om een deurbel te maken die je kunt koppelen aan Homey en aan een NAS zonder er maandelijks voor moeten te betalen.

Heb zelf voor mijn ezviz deurbel een skybell gehad en die werkte met iftt en dat was een drama duurde iets van 15 min voordat mijn bel afging …
En was ook wel eens korter maar seconden werk was het nooit.

Uiteindelijk is het toch een soort condensator die tijdelijk het stroom opvangt?
Correct me if i am wrong.