Fibaro bewingsmelder instellen

Wie weet hoe ik de instellingen van een Fibaro bewegingsmelder FGMS-002 kan veranderen want dat lukt mij niet. Via de app ga ik naar de geavanceerde instellingen van de melder. Hier kan ik de instellingen veranderen. Bijvoorbeeld “LED licht stijl” kleur veranderen of op Inactief zetten. Daarna terug en vinkje activeren. De app meldt “instellingen opgeslagen” maar er veranderd niets.
Ook geprobeerd binnen 1 meter van Homey.

Bij batterij gevoede devices gebeurt dat pas op het apparaat als dat “wakker” is. Meestal staan die nl in “standby” (status “offline” op de developers pagina) om de batterijen te sparen. Je moet even voor je op opslaan klikt de sensor activeren door op de button te drukken. Als het goed is worden de instellingen dan direct aangepast. Als je dat niet doet gebeurt dat pas bij de eerstvolgende “wakeup” van het device. Dat is dus niet wanneer er een melding wordt gegenereerd, maar echt als het device zichzelf wakker maakt en even contact zoekt met de host om te melden dat ie nog “levend” is. Die periode kun je overigens instellen bij “wake-up interval”.

Zit met hetzelfde probleem met twee Fibaro Rooksensors Z Wave Plus V3.3.
Wakker of niet wakker geeft geen verschil. Heb de hoge temperatuur drempel op 30° gezet en het ding tot boven 30° verwarmd. Totaal geen alarm. Al alle mogelijke settings geprobeerd, misschien kijk ik wat over het hoofd.
Het enige wat redelijk goed werkt is de temperatuurmeting zelf.
Rook nog niet geprobeerd.
Ben nu niet echt een dummy, maar ik krijg stilaan zin om de winkel te retourneren.

Heb je de 2 onderstaande functies ook aangezet?

PetervdK; Ik heb hem wakker gemaakt en gewacht op wake-up interval.
De kleur lijkt wel iets te veranderen maar niet de kleur die ik instel.

Marcel_1988; deze instellingen heb ik niet of was het alleen bedoeld voor de Fibaro rooksensor?

Die was bedoeld voor de rookmelder ja.

Dag Marcel,

Als ik die aan of uit zet, maakt geen verschil. Zelfs een flow gemaakt, gebeurt niets.
Zie screenshot, hittealarm blijf een streepje. Hier 27 minuten na een restart.
Heb ook de vraag gesteld aan Robbshop (waar ik ze gekocht heb), die lijken het ook niet te weten.

Groetjes, Pascal

Hoi Pascal,

Ik had de functie nooit gebruikt… zag het staan. Maar na dat ingesteld te hebben moet je wachten tot de wake up van de rookmelder. Wellicht dat die hem dan wel oppakt.
Ik heb het zelf ook even voor je getest en krijg het ook niet direct dus ik zal even afwachten tot morgen voor je en laat het je nog weten of het Hier dan wel werkt…
Ik weet dat je door op de rookmelder iets te doen ook een wake up kan maken maar lijkt die niet te pakken…

Groet Marcel

Hans,
Heb ook een bewegingsdetector. Ik kan de met de kleuren spelen, maar iedere keer nadat de instellingen zijn opgeslagen, moet je even de detector openen en drie maal op het knopje drukken om hem wakker te maken. Daarna zijn de nieuwe instellingen actief. Werkt iedere keer bij mij.
Groetjes.

Update : krijg eindelijk nu wel een alarm op de sensor zelf maar hij stuurt niets naar Homey en iPhone.
Blijft een streepje.

Wake-up uitvoeren en dan meteen op “instellingen opslaan”. Als het goed is moeten de instellingen dan direct op/naar op de sensor worden gepusht.

Hier hetzelfde visueel alarm werkt maar homey ziet inderdaad niks.
Heb mijn rook alarm even gestart en die werkt gelukkig wel.
Ik heb zojuist athom een mail gestuurd.

Het is gelukt.
Bewegingsmelder drie maal op de programmeer knop drukken om hem wakker te maken.
Daarna de instellingen opslaan.
Bedankt voor het mee denken.

Hey Marcel, heb je al antwoord van Atom. Naar welk E-mail adres heb je dat gestuurd bij Athom. Als er meer klanten klagen zullen ze misschien sneller reageren.

Heb ondertussen smoke alarm getest, werkt OK, ook naar Homey toe.

Dus ons probleem is nu herleid tot het zenden van hittealarm naar Homey, dat niet werkt.

Groetjes

Ik heb al een antwoord maar ze snappen het niet, ik moet nog even reageren maar heb meerdere dingen dus dan doe ik morgen avond even om het zo duidelijk mogelijk te doen.

Het belangrijkste de rookmelder werkt gelukkig wel!

Je kan een support aanvragen via de volgende link: https://support.athom.com/hc/nl/requests/new

Groet Marcel