Fibaro binary tempuratuur

Ik ben bezig met de Fibaro binary sensor.
Ik heb homey 2.0.0 en fibaro 1.5.18

De schakelingangen worden gedetecteerd. Maar temperatuur meting blijft achterwege. Sensor en module volgens gegevens leverancier (Robbshop) aangesloten. Geel op td, rood op tp en zwart op gnd.
Instellingen van app veranderd maar geen effect. twee verschillende sensoren geprobeerd en bij beide geen temperatuur data.

Iemand een idee wat ik kan proberen om het werkend te krijgen!

Update: binary gereset, nu opeens wel meting. Uitdaging om tweede t/m 4 sensor werkendbte krijgen.

De temperatuur sensoren moeten al (goed) aangesloten zijn op de binary sensor alvorens je hem includeerd in homey, dit geld voor alle 4.

1 Like

Bedankt voor je hulp, Caseda!!
Okay, dat verklaart het voor mij.
Heb nu twee temperatuur sensoren en zal bij uitbreiding dus hem opnieuw toevoegen.

Is er een mogelijkheid om bij wegvallen van de verbinding (bv stroomuitval binary) met Homey een pushbericht naar.je telefoon te sturen?
Heb hem nu spanningloos maar de app.geeft dat niet aan.

Dit is niet mogelijk met de implementatie die nu in homey zit, en zal er denk ik ook niet (snel) in komen.

Fijn dat je mij geholpen hebt!

Ik heb nu vier sensoren aan de binary sensor hangen. Wat mij vreemd overkomt is de update tijd.!

De sensor heeft uren geleden de temperatuur waarde voor het laatst door gegeven zo lijkt het. Voor mijn project is een meer realtime meting van belang. Het maakcontact geeft wel gelijk data door.

Mijn vraag: Hoe krijg ik een hogere update frequentie?

Zou eens proberen met associatie Groep 1 ook op 1 te zetten

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Gisteren de sensor included
Alle temperaturen staan nog hetzelfde.
Op mijn domoticz werkte het zonder problemen.

edit:

sensor uit homey gehaald en weer toegevoegd.
De temperaturen lijken nu wel door te komen.

andere vraag kan ik de sensoren hernoemen?
Zodat ik weet wat ze meten?

(kon bij domoticz wel namelijk)

hallo,

ik heb een fgk10 deur sensor met de ds18B20 temp sensor.
het vreemde is dat ik wel het sabotage alarm gezien krijg maar de temperatuur verandering niet.
als ik de sensor dichterbij de homey plaats werkt dat wel.
zitten er 2 verschillende zenders in ?

ik heb de antenne ook wat gewijzigd, lijkt ook idd stukje ontvangst, alleen jammer dat je dat nergens terug vind.
Bij domoticz werd je device rood en wist je dat er iets mee was o.a. ontvangst.

wat heb je gewijzigd aan de antenne?

Ik had alles in een doos gemonteerd, nu het antenne draadje naar buiten gevoerd en doos iets andere plek waardoor minder storing is.