Fibaro devices toevoegen lukt niet

Ik heb een veertig tal Fibaro devices. Ik probeer deze toe te voegen, zowel nieuw als oude, maar ik blijf deze melding krijgen na 3x drukken op de connectie knop op bijv een fibaro motion sensor of dimmer:

Ik heb van alles geprobeerd:

  1. De-installeren van de fibaro app
  2. Verwijderen van zwave device via settings
  3. Factory reset
  4. Koppel van het device aan een fibaro hc2 (om te testen of het werkt daar en dat gaat direct goed)
  5. Hard reset van de sensor
  6. Verschillende type fibaro sensoren geprobeerd, motion, dimmer, plug, rookmelder, binary etc
  7. Natuurlijk dit forum door gezocht…

Ik weet het even niet meer, de foutmelding geeft ook weinig richting naar een mogelijke oplossin

Bij Dimmer moet je alleszins na de eerste 3x drukken even wachten tot de kalibratie volledig gedaan is vooraleer je nogmaals 3x drukt…

Als je wil koppelen moet je de Homey dichtbij het apparaat brengen. Desnoods maak je gebruik van een verlengkabel om uw Homey op aan te sluiten en loop je dan gans het huis rond om uw apparaten te koppelen

Gewoon een USB powerbank eraan. :wink:

verdoeme daar had ik nog niet aan gedacht. Thanks

Er staat Solved, dit betekend dat het opgelost is:

[quote=“Remco_Ploeg, post:1, topic:31350”]
oplossing

Dat staat in de quote hierboven en in de tweede post!

Geen idee waar jij dat leest. Remco geeft aan dat de reactie in post 2 de oplossing is.

Daarom staat er solved bij. Dan kan je er dus wel van uitgaan dat het bij hem gewerkt heeft

Lezen kan ik je niet leren, sorry.

Zorg er dan in ieder geval voor dat je z’n aandacht trekt door “@Remco_Ploeg” te gebruiken.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mij deur/raam sensor 2. Telkens de melding dat installeren niet gelukt is en of ik het later opnieuw wil proberen.

@Gerard_Buis Dit ook al toegepast?

Ja ik heb de sensor naast de Homey geplaatst tijdens het installeren