Fibaro Dimmer 2 aansluiten op 12V trafo?

Zie foto. In plaats van de LED dimmers (bovenste 2 (helemaal boven zat er ook 1)) wilde ik daar 2 Fibaro Dimmer 2 aansluiten in combinatie met 2 pulsdrukkers. Ze bedienen ieder 3-6 dimbare LED spots. Omdat er in de dozen zo veel draden lopen, passen de Fibaro’s absoluut niet.
Kan ik de Fibaro Dimmers ook rechtstreeks aansluiten op de 12V trafo’s? En dan de Fibaro Dimmers bedienen met bijvoorbeeld een Remotec Z wave wandzender?

1 Like

Dat moet kunnen, uiteraard wel voor de trafo plaatsen.
Voordeel van een puls drukker is dat deze ook werkt als er geen verbinding is.

Je dient een flow aan te maken voor je remote. (ik heb een Remotec Scene Master)

Ik heb meerder flows gemaakt zodat er ook gedimd kan worden en uiteraard kan worden uitgeschakeld. Ik gebruik 2 knoppen op de remote.
knop 1 = Aanzetten 50% , lamp ingedrukt houden is feller licht, loslaten is stoppen dimmen
knop 2 = Uitzetten, lang ingedrukt houden is dimmen, loslaten is stoppen dimmen.


Thanks.
Maar kan ik dan op de bovenste 2 plekken een pulsdrukker plaatsen. En boven het plafond de Fibaro Dimmer 2 aansluiten op de 12V trafo? En op welke aansluitingen van de Fibaro moet ik dan de trafo aansluiten?

Ik heb op de muur ook een pulsdrukker, de dimmer zit bij mij ook in plafond.
Aansluiten gewoon zoals het in de handleiding staat, ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe het precies bij mij zit…maar ik heb gewoon de handleiding gevolgd van de dimmer.
Met een enkele knop zul je de flows wel moeten aanpassen, ik gebruik namelijk 2 knoppen op een afstandbediening. (Misschien dat het ook met 1 knop kan…maar daar ben ik nog niet achter…ik heb mijn homy pas net 1 week :slight_smile: )

Dimmers wel aan de 230V kant van de trafo aansluiten, je kunt ze gewoon via de pulsdrukkers bedienen, geen extra wandzenders nodig.
Pulsdrukker aansluiten zoals eerst de schakelaar/dimmer aangesloten was.
Zwarte draad van de pulsdrukker gaat naar de Trafo, deze los nemen van de trafo en aan S1 van de Fibaro aansluiten, Fase(bruin) op L Fibaro en Nul(blauw) op N Fibaro, ~ Fibaro naar trafo, blauwe Nul draad op de trafo laten zitten.

Kun je dit dus ook met slechts 1 knop doen ? (aanzetten, feller, uit, dimmen)

Dat kan, 1x drukken is aan nog een keer drukken is uit, lang drukken dimmen.
in de parameters instellen dat de op S1 een pulsdrukker is aangesloten.