Fibaro dimmer 2 dimt in

Goedemiddag,

Als ik mijn fibaro dimmer 2 op 100 procent heb staan dimt deze na een tijdje de lamp en gaat daarna na een tijdje weer op 100 procent en dat doet hij de hele tijd door.

Waar kan dit aan liggen? Zit een warm glow led lamp in van Philips, en heb geen nul draad bij de dimmer

Dat kan te maken hebben met de kalibratie die niet, of niet goed gegaan is. Je kan dat vanuit de app forceren (dat wil niet zeggen dat het daarna wel goed werkt).

Je kunt ook de max brightness op bijv 95% zetten en kijken of het dan beter gaat. 9 v/d 10 x maakt het qua lichtopbrengst 0 uit of je nu op 95% of 100% dimt, maar kan het wel schelen in dit gedrag.

Had ik ook last van, is het meestal rond hetzelfde tijdstip? Ik heb het kunnen oplossen door in de geavanceerde instellingen bij ruwe configuratie parameters volgende waarde in te vullen:

38,2,0;40,1,0

Dat heeft met die pulsetones te maken die 's avonds worden uitgezonden, toch?

Klopt, Fibaro is er blijkbaar zeer gevoelig aan…

38. Brightness level correction for flickering loads

Correction reduces spontaneous flickering of some capacitive load (e.g. dimmable lEDs) at certain brightness levels in 2-wire installation.

In countries using ripple-control, correction may cause changes in brightness. In this case it is necessary to disable correction or adjust time of correction for flickering loads.

Dit is in een van de recenste FW van Dimmer2 module toegevoegd, toch? Dus stel dat je een wat oudere module hebt, dan lukt dit niet; correct? Krijg je dan een foutmelding, of vernaggel je de module?