Fibaro Dimmer 2 icm PIR sensor

Ik ben bezig met een multifunctionele garage/kamer met aangrenzend een tuinkamer

Nu wil ik het volgende scenario.

Als alle verlichting uitstaat dan moet deze via PIR aanspringen. Liefst op volle lichtsterkte.

Kan ik met een Fibaro dimmer ook de PIR overrulen ? Dwz kan ik de spots op een gedimde manier aan laten staan ondanks dat de pir iets detecteerd en op volle lichtsterkte overgaat?

Ik heb nog niets voor aangeschaft in deze maar misschien heeft iemand een idee in hoeverre dit het beste mogelijk is.

Op het moment heb ik alles van Fibaro icm met Homey Pro waar ik zeer tevreden over ben.

Mvg,
Ralph Bakker

Roy Dank voor je antwoord.
Als ik een beetje zoek in de aansluitmogelijk heden dan overuled de pir de dimmer bij detectie en gaat alles volle bak aan en laat dat net niet de bedoeling zijn als ik het op een zachte modus wil laten branden ondanks de detectie.

Misschien de melder en dimmer combi van fibaro met een goede flow de beste optie?

ALS detectie EN lampen zijn uit DAN lampen op 100%
Als je lampen al aan zijn zal de pir de flow niet laten starten, alleen maar als de lampen uit waren op dat moment.

Inmiddels alles aangesloten. Wat testjes geprobeerd maar kom er in de flow instelling niet helemaal uit.

Aanwezig: Motionsensor en Dimmer 2 Sensor van Fibaro

Zal de situatie nog een keer uiteen zetten.

IP is de motionsensor de aansturing voor volle bak licht. Gaat aan bij detectie en gaat uit na zoveel sec. Deze flow is geen enkel probleem.

Maar nu wil ik deze laten samenhangen dat áls ik de spots op een bepaald dimpercentage zelf aanzet dan mag de motionsensor er niet meer mee bemoeien en dus dat ik de spots zelf weer uitschakel. Dan mag de motionsensor weer actief zijn.

Iemand de gouden tip hoe ik dit het beste in 1 of meerdere flows kan laten werken?

Via de app of?

In de ruimte zijn 24 dimbare spots geïnstalleerd. Deze ruimte heeft een eigen meterkast waarin de Dimmer 2 zijn plek heeft om de spots aan te sturen.

Ik kan de ruimte op meerdere plekken in zodat ik voor een motion sensor gekozen heb om de verlichting te schakelen.

Maar deze ruimte grenst aan mijn tuinkamer en dan wil ik ook de verlichting gedimt constant kunnen laten branden.

Het gedimt constant laten branden zal ik altijd met de app activeren omdat hier geen cyclus aan vast te knopen valt.

Hopelijk de situatie nu helderder.