Fibaro dimmer zonder S1 en S2

Goedemorgen,

Is het mogelijk een fibaro dimmer aan te sluiten zonder de S1 en S2 te gebruiken. De dimmer wordt aangesloten met een blauw en bruin draad (zoals de handleiding) alleen zal er geen schakeldraad aangesloten worden. Ik wil de fibaro dimmers dan gebruiken om mijn philips hue te gaan schakelen.

De ingangen (S1 en S2) zijn optioneel, de uitgang (Q1) echter is dat niet en moet aangesloten worden.

Philips hue werken niet (goed) met dimmers samen, dus weet niet precies hoe je dat in gedachten had, of dat je denkt dat s1 en s2 uitgangen waren, en je dus eigenlijk alleen schakelaars wil aansluiten erop (wat dus niet werkt).
Alternatief is dan de switch 2’s.

Ja wilde inderdaad er alleen schakelaars (puls) op aansluiten. De Philips hue heb ik onder constante stroom staan. Als dan de schakelaar wordt ingedrukt stuurt de fibaro een draadloos signaal naar de hue, er wordt dus geen lamp aangesloten op de fibaro

De dimmer (2) moet zijn calibratie afronden voor hij werkt, en dat kan alleen als er iets is aangesloten op de uitgang tijdens het toevoegen aan Homey, dus niet mogelijk om de uitgang niet aan te sluiten.
misschien het mogelijk is eerst op een lamp aan sluiten tijdens toevoegen aan homey, en erna pas op zijn plek monteren zonder lamp op de uitgang, maar dat weet ik niet zeker of dat werkt.

Bedankt voor je reactie, ik las ergens anders dat het kalibreren ook gedaan kan worden met de bypass 2 die je los kan bijbestellen. Als ik dat nu doe en in homey aangeef dat er geen auto kalibratie moet plaatsvinden dan zou het volgens mij moeten werken. Iemand hier ervaring mee?

Kalibratie word automatische uitgevoerd tijdens het includeren, hier heeft Homey geen controle over.
Denk niet dat een bypass alleen werkt, maar heb dat zelf nog nooit geprobeerd.

ga vanavond even stoeien, ik zal mijn resultaten laten weten. nogmaals bedankt voor je antwoorden

Ben je hier al verder mee?
Ik zit met hetzelfde fibario dimmer is aangesloten alleen is er geen lamp gemonteerd. Nu wil ik de schakelaar ergens anders voor gebruiken alleen werkt dit niet

Maar heb jij dan geprobeerd om een lamp of een bypass aan te sluiten tijdens het aanmelden bij Homey om te zien of het daarna wel werkt als je hem weer verwijderd?

Zojuist even geprobeerd, lamp aangesloten. Daarna lamp verwijderd en dan werkt het wel.

Top!

En als de spanning een keer vd Fibaro afgaat, blijft het dan werken na opnieuw spanning krijgen (en dus opstart) vd Fibaro?

Of moet je dan weer ff een lamp aansluiten?

Zojuist getest en meteen het antwoord voor diegene die dit ook wil gaan gebruiken.

Helaas als de spanning van de Fibaro afgaat door bv een stroomstoring en later weer spanning op de Fibaro komt zal de aangesloten schakelaar niet werken totdat er weer een lamp op aangesloten is geweest. Je ziet dit ook op de Fibaro dmv het rode ledje.

Is de Fibaro daarna door de initialisatie dan kan de lamp er weer vanaf en werkt de schakelaar weer. Via een flow dan de Hue lamp bedienen.

Erg omslachtig ik ga eens kijken naar het inbouw materiaal van bv Busch en Jager van friends van hue. Dan kan de Fibaro dimmer(2) er helemaal uit.

Ik heb het opgelost door een fibaro bypass ertussen te zetten. Dan blijft het altijd werken.

1 Like

Even bumpje…

Zit er net over na te denken de dimmer 2 is al ingebouwd (2 draads, dus switch 2 geen optie)…

Heb ik het goed begrepen dat als je alleen een bypass plaats ipv een lamp dan doet hij het incl aanmelding op homey ook na stroomstoring?

Klopt!

1 Like