Homey Community Forum

Fibaro Heat-controller

Jag försöker att lägga till en Fibaro Heat-controller i homey. Allt fungerar som det skall, fram tills när den skall läggas till. Då får jag följande medelande. Ingen kompatibel Homey App har hittats för den här enheten. Den har lagts till som en Z-wave-basenhet. Någon som råkat ut för detta?

Hej, det beror normalt på att din enhet har andra uppgifter än den enhet som finns i appen. Om du lägger till den så som du gjort och sedan tittar på enhetens information så kan du se vilket produkt ID m.m. den har. Klistra in det här så ska jag se om det är orsaken till ditt problem.

Hi johan. I enclose a picture of the settings for the basic unit that gets installed instead of the real one.

I did not get all the settings in the same image. But I assumed this part was the most interesting. I hope it is enough.

Hej igen, det var precis den informationen jag frågade efter! :+1:

Japp, din enhets Produkt-ID saknas i appen, jag ber Athom lägga till den.

Kanon. Tackar.
Vet du hur lång tid sånt brukar ta? Så jag vet när jag skall testa igen.

Ett stort tack för det snabba svaret.
//Janne

Det kan tyvärr ta lång tid. De släpper nog inte en ny version av appen för att en enstaka enhet lagts till.

Ok. Men hur funkar det? Termostaten fans med bland de saker man kan ansluta i appen. Kan det vara så att det fins flera versioner av termostaten? Och att just min termostats version inte fins med?
Jag köpte den på M.nu. Och dom skriver på sin hemsida att den är kompatibel med Homey.

Mvh
Janne

Hej igen.
Då har troligen Fibaro släppt en uppdaterad modell, behöver inte vara någon märkbar skillnad, och därmed har den fått ett nytt produkt ID. Troligen samma artikelnummer så m.nu vet nog inte om att det kommit en ny model. Du kan ju kolla med dem om de har en något äldre enhet som redan har stöd. Nu har Athom verifierat att de har tagit emot min önskan om att lägga till enheten, så den KAN ju komma inom kort… men inget jag lovar.

@Jan_Godeau
Nu har Athom lagt till din enhetskod i appen, den ligger på test just nu och bör komma som skarp inom kort.

Vill du köra testversionen hittar du den här: https://homey.app/nl-nl/app/com.fibaro/Fibaro/test/

Kanon. Tack för hjälpen.