Fibaro Heat-controller

Jag försöker att lÀgga till en Fibaro Heat-controller i homey. Allt fungerar som det skall, fram tills nÀr den skall lÀggas till. DÄ fÄr jag följande medelande. Ingen kompatibel Homey App har hittats för den hÀr enheten. Den har lagts till som en Z-wave-basenhet. NÄgon som rÄkat ut för detta?

Hej, det beror normalt pÄ att din enhet har andra uppgifter Àn den enhet som finns i appen. Om du lÀgger till den sÄ som du gjort och sedan tittar pÄ enhetens information sÄ kan du se vilket produkt ID m.m. den har. Klistra in det hÀr sÄ ska jag se om det Àr orsaken till ditt problem.

Hi johan. I enclose a picture of the settings for the basic unit that gets installed instead of the real one.

I did not get all the settings in the same image. But I assumed this part was the most interesting. I hope it is enough.

Hej igen, det var precis den informationen jag frÄgade efter! :+1:

Japp, din enhets Produkt-ID saknas i appen, jag ber Athom lÀgga till den.

Kanon. Tackar.
Vet du hur lÄng tid sÄnt brukar ta? SÄ jag vet nÀr jag skall testa igen.

Ett stort tack för det snabba svaret.
//Janne

Det kan tyvÀrr ta lÄng tid. De slÀpper nog inte en ny version av appen för att en enstaka enhet lagts till.

Ok. Men hur funkar det? Termostaten fans med bland de saker man kan ansluta i appen. Kan det vara sÄ att det fins flera versioner av termostaten? Och att just min termostats version inte fins med?
Jag köpte den pÄ M.nu. Och dom skriver pÄ sin hemsida att den Àr kompatibel med Homey.

Mvh
Janne

Hej igen.
DĂ„ har troligen Fibaro slĂ€ppt en uppdaterad modell, behöver inte vara nĂ„gon mĂ€rkbar skillnad, och dĂ€rmed har den fĂ„tt ett nytt produkt ID. Troligen samma artikelnummer sĂ„ m.nu vet nog inte om att det kommit en ny model. Du kan ju kolla med dem om de har en nĂ„got Ă€ldre enhet som redan har stöd. Nu har Athom verifierat att de har tagit emot min önskan om att lĂ€gga till enheten, sĂ„ den KAN ju komma inom kort
 men inget jag lovar.

@Jan_Godeau
Nu har Athom lagt till din enhetskod i appen, den ligger pÄ test just nu och bör komma som skarp inom kort.

Vill du köra testversionen hittar du den hÀr: https://homey.app/nl-nl/app/com.fibaro/Fibaro/test/

Kanon. Tack för hjÀlpen.