Fibaro motion sensor sabotage alarm

Heeft misschien iemand een oplossing voor het reseten van het sabotage alarm van deze sensor. Al twee keer een nieuwe batterij erin gedaan harde reset gedaan en tevens al eens opnieuw aangemeld. Het alarm blijft aan…pffffff:roll_eyes::roll_eyes:

2 Likes

Dat heb ik allang opgegeven… Soms blijft hij ook een dag op beweging hangen.

Probleem met Fibaro motion sensoren is bekend bij Athom. Ze werken (zeggen ze) aan een oplossing. Beide zaken die jullie noemen heb ik ook.

2 Likes

Gisteren ging het licht niet aan op beweging van fibaro sensor en dus ook bij mij sabotage alarm en beweging alarm bleven aan staan reset gedaan batterij vervangen die was 2,9 v na batterij plaatsen sabotage alarm weer aan, na 3 sec knopje indrukken sabotage alarm uit maar toen geen beweging alarm meer deze bleef uit staan ondertussen was het al laat dus naar bed ik sta vanmorgen op en het werkt weer hee licht gaat aan in de kamer als ik binnen kom dit is soms zo onvoorspelbaar maar meestal doet de fibaro sensor het goed dit is dus de versie 2 ik heb nog 2 fibaro versie 1 sensors 1 in de gang en 1 in de keuken en deze werken eigenlijk altijd dus bijna geen problemen mee, dus de oude versie 1 beter dan de nieuwe versie 2 ?

Ik heb 1x versie 1 en 1x versie 2. Hier ook inderdaad de 2 die problemen geeft. De rest van het huis is neo coolcam. Deze doen het altijd feilloos

Ik kan het probleem met de Fibaro Sensor (v2) bevestigen, ondertussen bij amazon.de een Neo Coolcam besteld.

Iemand enig idee of het met Homey V2.0 is opgelost?
Mijn overloop-/trapverlichting werkt zonder schakelaar en wordt ‘bediend’ door de fib motion sensor, die nu dus onbruikbaar is sinds enige tijd… Vind het vrij bijzonder, als nieuwe gebruiker, te ervaren hoe een dermate storend defect in de software zo lang kan blijven bestaan.

Neo Coolcam geplaatst en elk probleem lijkt voor nu opgelost.
Fibaro in de kast, wachtend op betere tijden.

weet niet of je een geldboom hebt gekregen voor de sint, maar in mijn geval €140,- aan fibaro sensoren vervangen door een ander merk is niet echt een optie… Stel dat volgende week de Neo’s omdonderen in de software, koop je dan weer andere…:roll_eyes:

Ik snap jouw frustratie, bij mij gaat het gelukkig maar om 1 sensor, daarnaast heb ik ondertussen uren besteed aan het configureren van de Fibaro, zonder resultaat.

Dat laatste is niet helemaal waar, klein resultaatje toch weten te boeken, flink op mijn klot… gekregen van de vrouw. Die was het geklooi flink zat aan het worden. “google zet toilet aan/uit”.

Succes, ik heb je mijn ervaring willen delen.

let’s hope so… de WAF score begint hier al te dalen met al die tijd in analyse en foutreproductie :see_no_evil:

het is weer zover het is net 1 week goed gegaan met de fibaro sensor v2, vanmorgen weer geen licht aan beweging blijft weer aan staan mijn vrouw begint het nu toch wel moe te worden en nu nog neo coolcam bestellen bij ali, gaat niet lukken dat ik die nog binnen krijg voor de feestdagen, dus maar even handbediening via knopje remotec.
Gelukkig krijgen we een distributie center van ali in luik, dan zullen de bestellingen wel wat sneller binnen zijn.

bestel hem nu bij amazon.de en binnen een paar dagen in huis. Bij mij in 1,5.
Neo Coolcam werkt zoals het moet en dus mi betrouwbaar.

Ok Undutchsbale dat is mooi dat het daar zo vlug gaat ik ga er meteen een kijkje nemen.

Is dit de nieuwe met temp sensor, maar ik zie wel dit EUR 30,87 + EUR 15,99 Versandkosten,
dan bestel ik hem wel bij www.robbshop.nl dan volgende dag binnen.

EUR 34,17 incl. verzending (prime)

Ben ik blij dat ik dit topic zie, begon echt al aan mezelf te twijfelen.

Ik kan idd ook bevestigen, de V2 werkt heel onvoorspelbaar, de V1, werkt fantastisch.

Ik zou bijna op zoek gaan naar een extra V1.

Hoop dat er toch binnenkort een fix komt voor dit probleem.

This is not a plus for Athom! I spend so much time and money to let this work. No warranty from Athom. This is the most popular sensor at the market. You’re device does not work correct. The same with the voice functionality. All the criticism waved away by Athom. There were even videos from Arhom to proof it works. Now it is in pilot mode… and the say it is not stable.

I’m starting to get a bit frustrated…
Joris

@athom: please respond.

Dank voor je berichtje! Tsja… reken maar dat ze dit wel lezen… De vraag is echter hoe eerlijk en klantgericht zijn ze… hoeveel bereidheid is er om te helpen of te vertellen wanneer ze denken dat het is opgelost? Of überhaupt een reactie willen/durven geven. Ik denk dat daar de schoen wringt. Probeer het wel via forums als kassa/consumentenbond en stel ze in gebreke.
Dank voor je berichtje.

IK heb ook de figaro beweging sensor (Z-wave plus), geeft sabotage alarm als deze er niet is, ook detecteert beweging als die er niet is, Temperatuurs is al dagen 22,6 graden. Heel mijn Z-wave netwerk opnieuw opgebouwd, maar zonder succes. Na een paar dagen was dit weer exact het zelfde. Komt dit door de Homey software of zijn de sensors niet goed?