Fibaro motion sensor sabotage alarm

Ok Undutchsbale dat is mooi dat het daar zo vlug gaat ik ga er meteen een kijkje nemen.

Is dit de nieuwe met temp sensor, maar ik zie wel dit EUR 30,87 + EUR 15,99 Versandkosten,
dan bestel ik hem wel bij www.robbshop.nl dan volgende dag binnen.

EUR 34,17 incl. verzending (prime)

Ben ik blij dat ik dit topic zie, begon echt al aan mezelf te twijfelen.

Ik kan idd ook bevestigen, de V2 werkt heel onvoorspelbaar, de V1, werkt fantastisch.

Ik zou bijna op zoek gaan naar een extra V1.

Hoop dat er toch binnenkort een fix komt voor dit probleem.

This is not a plus for Athom! I spend so much time and money to let this work. No warranty from Athom. This is the most popular sensor at the market. You’re device does not work correct. The same with the voice functionality. All the criticism waved away by Athom. There were even videos from Arhom to proof it works. Now it is in pilot mode… and the say it is not stable.

I’m starting to get a bit frustrated…
Joris

@athom: please respond.

Dank voor je berichtje! Tsja… reken maar dat ze dit wel lezen… De vraag is echter hoe eerlijk en klantgericht zijn ze… hoeveel bereidheid is er om te helpen of te vertellen wanneer ze denken dat het is opgelost? Of überhaupt een reactie willen/durven geven. Ik denk dat daar de schoen wringt. Probeer het wel via forums als kassa/consumentenbond en stel ze in gebreke.
Dank voor je berichtje.

IK heb ook de figaro beweging sensor (Z-wave plus), geeft sabotage alarm als deze er niet is, ook detecteert beweging als die er niet is, Temperatuurs is al dagen 22,6 graden. Heel mijn Z-wave netwerk opnieuw opgebouwd, maar zonder succes. Na een paar dagen was dit weer exact het zelfde. Komt dit door de Homey software of zijn de sensors niet goed?

He, dat is gek. Ik heb precies dezelfde ervaring. Ik heb een v2 multisensor z wave sensor die niet goed meer werkt sinds ik Homey 2.0 heb geïnstalleerd. Het begon met sabotagedetectie, lux en temp: waarden bleven hetzelfde. Vervolgens het ding uit Homey verwijderd, nieuwe batterij erin (voor de zekerheid) naast Homey gezet en weer toegevoegd. Nu werkt sabotage en lux wel weer, maar de temp niet. Naar ik nu begrijp is het een probleem dat ik niet op kan lossen? Overigens heb ik ook een z wave neo coolcam pir: die doet het prima! Als iemand een idee heeft hoe ik de fibaro multisensor weer aan de praat kan krijgen, houd ik me warm aanbevolen!

Is er geen commando om de sabotagealarm gewoon uit te zetten als deze is afgegaan?

Gevoeligheid op 0 zetten, schakelt sabotagealarm uit.

Ik ben echt verbaast dat Athom al jaren bezig is om de problemen rond Fibaro probeert op te lossen en daarin niet slaagt en wel reclame blijft maken voor Fibaro.

Neo-coolcam nul problemen, iets minder functionaliteit en een veel gunstiger prijskaartje

Die optie zou ik zowieso graag hebben voor als een contact alarm perongeluk op open blijft staan terwijl hij echt dicht is

Hoi, ik ervaar vandaag de dag dezelfde issues als hierboven beschreven. Bijna al mijn Fibaro sensoren staan op ‘sabotage alarm’ en/of ‘actief’. Het op nul zetten van de gevoeligheid lukt helaas niet, minimale waarde is 8. Sensoren van andere merken hebben deze issues niet icm Homey.

Ben benieuwd of jullie je issues ondertussen wel op hebben kunnen lossen en hoe jullie dat gedaan hebben? Heb inmiddels ook contact met de servicedesk van Homey, ik zal hun eventuele hulp en inzichten hier delen.

Ben benieuwd naar het antwoord van Athom.
Hier ook dezelfde problemen met deze sensors. Heb er twee, en beide hebben de hierboven omschreven problemen.
Ik ervaar wel twee zaken die hierboven niet beschreven staan.
1 - Als ik de sensor uit de houder haal en weer terug plaats gaat de het sabotage alarm uit??
2 - Ik zie bij een sensor de Rx oplopen alsof het een seconde teller is.

Geduld, ze zijn er mee bezig. Er is al een beta van de app.

What’s new in v3.0.4

Probleem opgelost dat spontane contact- en sabotagealarms voor verschillende apparaten kon veroorzaken, probleem opgelost in de bewegingsinstellingen van de Swipe (FGCC-001).

@Tasz Thanks.
Heb inmiddels de Test versie geïnstalleerd.

Wat me wel opvalt is dat ik er “Na zonsondergang” meer last van heb dan ervoor. Maar goed we gaan testen met de Beta versie.

Inmiddels heb ik afgelopen week een reactie gehad van Athom. Na wat heen en weer gemaild over de huis, tuin en keuken oplossingen / oorzaken heb ik een kopie toegezonden van mijn ’ Nodes’ overzicht. Zonder verder in te gaan op het issue ’ sabotagealarm’ en continu ’ actief’ zijn van sensoren kreeg ik alleen de reactie dat 3 apparaten in het lijstje ’ unknown’ zijn. Het zal vast en zeker met elkaar te maken hebben maar had liever een wat dieper gaand advies gehad. Nu weet ik nog niet wat te doen en het lijkt er op dat de problemen (flows die niet starten, lichten die niet meer uitgaan etc etc) alleen maar toenemen. (Inmiddels ook maar een verzoek gedaan aan Robbshop). Vandaag ga ik me maar eens verdiepen in wat ’ nodes’ nu inhouden en wat ik mee kan of moet. Heb werkelijk geen idee, dus mochten er gebruikers zijn die me de goede richting op kunnen sturen dan wordt dat erg gewaardeerd. Thanks, fijne zaterdag!

Sinds de update naar firmware 5.0 heb ik het probleem dat in dit topic aangekaart wordt: de fibaro motion sensors melden continu sabotage. Is hier al een oplossing voor of moet Athom hier wat aan doen?

heb deze alleen altijd van nieuwe batterijen voorzien en nu nog steeds in alarm al 2 jaar

Er is vanmorgen een Fibaro update geweest. Misschien dat het nu verholpen is?