Fibaro multisensor geeft geen beweging door de eerste keer de tweede keer wel

Ik heb een raar fenomeen met de fibaro multisensor V2 firmware 3.2.
Na een langere rustpauze van de sensor dus in de nacht als ik smorgens opsta zie ik de sensor knipperen maar het licht gaat niet aan, in de gang gaat het licht wel meteen aan en in de keuken ook maar dit zijn sensors V1 firmware 2.9, als ik weer uit de keuken kom en de sensor knippert weer dan gaat de lamp wel aan.
Dus de V1 sensors reageren meteen de eerste keer word het signaal doorgegeven naar homey maar bij de V2 sensor geeft bij beweging de sensor dit pas bij de 2e keer door hierna werkt het wel bij de eerste keer, het is dus als de sensor een langere rust periode heeft gehad zoals in de nacht.
Homey versie 1.5.13
Fibaro versie 2.1.19

Heeft iemand hier ook last van en een tip om dit op te lossen door b.v. wake-up interval anders in te stellen deze heb ik nu op 7200 sec staan, de V1 heb ik ook op 7200 sec staan, ik weet ook niet bij welke versie van fibaro dit fenomeen er in is gekropen, er zijn de laatste toch wel een aantal nieuwe versies van fibaro uitgebracht.

Misschien de blind-time, is dat niet de tijd dat er beweging moet zijn voordat de sensor het doorgeeft? Je loopt te snel ?

Meteen even naar gekeken blindtime kamer V2 en gang V1 3 sec en de keuken V1 15 sec.
Keuken staat langer omdat je daar langer stil blijft staan, boterham smeren en zo en gaat uit bij geen beweging , gang en kamer loop je langs, gang gaat weer uit na geen beweging en de kamer blijft branden en gaat uit op lux waarde als het licht word.

Blind time is de tijd tussen het signaleren van bewegingen, niet de lengte van de tijd dat er beweging wordt gezien.

Is dat niet “cancellation delay”?
afbeelding

Nope, dat is de tijd waarna een motion detection status automatisch wordt gecancelled als er geen beweging meer is waargenomen.

Maw:

  1. sensor kijkt actief naar beweging
  2. er is beweging gedetecteerd
  3. 30 seconden worden geteld
  4. sensor staat uit voor 15 seconden

bij geen beweging tussen 15 en 30 seconden alarm cancelled en terug naar stap 1
bij wel beweging tussen 15 en 30 seconden: terug naar stap 2

:+1: Ah, dank voor de uitleg…

Hallo Peter,

las net je reactie over blindtime en cancelled alarm en dat is helder. Ik snap alleen niet hoe je alarm cancelled en terug naar stap 1 kunt gebruiken in flow homey

GrW

Ik heb het al gevonden bij de nieuwe firmware heb je een instelling bewegingsdetectie puls teller deze staat standaard op 2 deze bepaalt het aantal bewegingen voordat er naar homey gerapporteerd word dus ik heb deze op 1 gezet.

Terug naar stap 1 kun je niet gebruiken. Terug naar stap 1 betekent dat de sensor weer actief kijkt of er beweging plaatsvindt en zo ja gaat stap 2, 3 en 4 weer in werking.
Heb het aangepast, dat is misschien wat duidelijker… :slight_smile:

Bij mij reageert de sensor nu bij 1 de eerste beweging.

Hallo peter,

Mijn motion detectie werkt niet als het donker is
Dus 0 lux ziet hij geen beweging

Jij een idee hoe dit kan?

Echt geen idee, ik heb ze al heel lang niet meer. Misschien iemand anders die ze nog wel heeft?

Ik heb er 7 hangen werken perfect en nooit meer wat aan gewijzigd, dus de instellingen zoals eerder beschreven.