Fibaro Roller Shutter 3 - instellingen?

Beste mensen,

Vandaag de roller shutter geinstalleerd. Eerste probleem waar ik tegenaan liep is dat hij niet gevonden werd in Homey. Simpel op te lossen door eerst in de app naar instellingen te gaan, vervolgens naar Z-Wave en dan te kiezen voor “Verwijder een Z-wave apparaat”. Ook al was er nog geen appaart toegevoegd, de shutter wordt nu toch gevonden in het netwerk en verwijderd! Vervolgens in de app nieuw apparaat toevoegen en hij wordt direct netjes gevonden.

Dan komt het probleem. Als ik het appaart open via de knop voor de shutter in de Homey app zie ik een “dimmer knop” rolluik reageert hier niet op. Ben vervolgens gaan zoeken op internet en heb ontdekt dat ik naar "Geavanceerde instellingen"moet gaan bij de betreffende knop. Daar moet Start kalibratie aangezet worden. Ook dat blijkt niet te werken.

Wie kan mij aangeven welke instellingen ik in dit scherm moet kiezen??
Ik heb nu een rolluikschakelaar die je linksom of rechtsom kunt draaien voor omhoog of omlaag. Daarbij hoef je de knop niet vast te houden. Middenstand is stop.

Alvast bedankt voor de moeite!

Peter

13/4/20 Update:
Rollershutter bleek nieuw uit de doos al defect! 2 nieuwe exemplaren binnen no time probleemloos geinstalleerd. Werkt nu al ca 2 mnd probleemloos.

Hallo Peter

Heb je dit ondertussen al kunnen oplossen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem

Gr wim

Hoi Wim,

Ik heb een nieuwe roller shutter besteld. Ik moet hem nog inbouwen maar heb hem al gekoppeld met Homey waarbij ik tijdens het koppelen de Homey in de buurt heb gehouden. Daarna een half uurtje gewacht en de Homey verder weg gezet. Relais van de roller shutter hoor ik dan klikken als ik hem bedien via Homey. Daarmee lijkt het probleem opgelost en is een defecte Fibaro RS3 waarschijnlijk de oorzaak geweest.

Mvgr Peter