Fibaro Roller Shutter 3 kalibratie

Dag Allen,

Ik zit met een vraag. Ik heb boven een aantal elektrische rolluiken. Deze rolluiken hebben een zwart, bruin en blauw draad. Nu heb ik gisteren gepoogd een rolluik module (Fibaro roller shutter 3) te plaatsen om dit rolluik aan te sturen, dit leek te werken, echter wanneer ik ging kalibreren ging het luik in de eerste instantie omhoog maar bleef de motor zoemen, de fibaro module kon dus niet peilen dat het scherm maximaal omhoog was (de initiele (domme) rolluik schakelaar kon dit wel.

Mijn vraag is, probeer ik nu iets wat uberhaupt niet mogelijk is, of moet ik nog wat anders doen? Suggesties zijn welkom!

Groeten Luuk

Welke rolluik motor heb je?

Het lijkt erop dat het eindpunt van de rolluik motor niet goed is afgeregeld.

@Tasz,

Bedankt voor je reactie.
Dat is een goede vraag, de bak is namelijk gebouwd, dan zou ik vanuit buiten kijken, dit kan ik vanmiddag wel even proberen.

Kun je verklaren waarom de “domme” links (omhoog) boven (uit) rechts (omlaag) schakelaar dit wel door had? die stopte de motor met zoomen?

luuk

Nee eigenlijk niet. Maar jou probleem heb ik zelf ook gehad en een vriend van mij ook. Het was bij ons allebei de afstelling van de motor
Vandaar

Ah oke, dan is dat hoogstwaarschijnlijk het geval ook.
Dan moet ik even uitvogelen welk type het is, dat zal ik vanmiddag even bekijken.

Bedankt tot zover @Tasz :slight_smile:

1 Like